shabby

Näytetään tekstit, joissa on tunniste Haahuilua. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Haahuilua. Näytä kaikki tekstit

tiistai 3. tammikuuta 2012

Lomalla




Joulun aikaan lomailimme koko perhe yhdessä viikon, nyt muut ovat palanneet töihin ja kouluun ja lomailen yksin vielä 4 päivää. Yksin on joskus hyvä olla, tunnen miten pää tyhjenee ja tekee tilaa uudelle. Kun ihminen eksyy, hän alkaa kiertää ympyrää, minä olen ollut vajaa kaksi päivää yksin ja virkkaan vain ympyröitä :) mitähän tästä lopulta vielä seuraa...

sunnuntai 2. lokakuuta 2011

Viikonloppu



Vietimme viikonlopun saaressa, mökillä. Nautimme kirpeästä syysilmasta, siivosimme pihaa, lilluimme lämmitetyssä uima-altaassa yöhön asti tähtiä katsellen. Eilen illalla myöhään olimme juuri sytyttäneet ulkotulet valaisemaan sysipimeää iltaa, kun joelta alkoi kuulua avunhuutoja. Hyppäsimme miehen kanssa nopeasti veneeseen ja lähdimme ajamaan huutoja kohta, pimeys haittasi etsintää, mutta piakkoin näimme vedessä miehen, koiran ja kaatuneen veneen. Virta oli kova, mutta saimme kummatkin nostettua veneeseen ja toimitettua lämpimään. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Kaikki kävi jotenkin älyttömän nopeasti. Säikäytti, täristytti ja lopulta tuli helpotus, kun olimme kerrankin oikeassa paikassa, oikeaan aikaan. Ja enkeleitäkin oli matkassa.

Tämmöinen juttu tällä kertaa. Ensi viikolla sitten taas käsitöitä.

maanantai 8. elokuuta 2011

Saaressa


Viikonnloppu hurahti saaressa, mökillä. Mies huhki puu hommissa ja korjasti terassia, levähti välillä laiturilla, tanssityttö viihtyi mökin parvella kirjojensa kanssa ja kävi välillä pulahtamassa altaassa lämpimässä vedessä, minä neuloin kimallesukkaparia nro 6 tai 7...ja näin kummallisia unia. Liekkö saari ja merituuli tai runsas ulkoilma tuonut uniin ihmeellisiä ihmisiä ja kumallisia kuvajaisia.

Taas jaksaa arkea.

keskiviikko 27. heinäkuuta 2011

Postaus

Tänne haluttas. Paljon.

perjantai 24. kesäkuuta 2011

Herkkuja




Tässä pari kuvaa uusita langoista, jotka ostin pääosin Tampereen Lankamaailmasta ja kotimatkalla poiketusta Tapion kaupasta. Aika herkkuja. Yläkuvan langat ovat kaikki villaa tai villasekoite lankoja. Alakuvan värikkäät kimmellykset oli tosi nameja uutuuksia Tapion kaupasta, lanka on nimeltään Silver dream ja lankassa mukana kulkee ohut hopeasäie. Tykkään.

Rauhaisaa Juhannuksen aikaa kaikille!

sunnuntai 29. toukokuuta 2011

Latauksilla






Perjantaina olimme koko perhe rätti-poikki-katki-väsyneitä. Kukaan ei jaksanut mitään. Lauantai aamuna ketään ei kiinnostanut siivous tai pyykinpesu tai oikeastaan mikään. Tarvittiin latausta. Mökille ei vielä pääse, joten kaupunkiin.

Yksi yö hotellissa:

Tanssityttö kirjoitti tarinan Neidonkengästä ja leikki merenneitoa kylpyammeessa.
Minä makasin koko päivän ikkunalaudalla peiton alla ja katselin kadulla kulkevia ihmisiä.
Mies istui huoneen terassilla ja luki kirjaa, ja kun satoi, luki sisällä.

Ja sitten me kaikki nukuttiin, nukuttiin niin, että unohdettiin syödä ja sitten yöllä tilasimme huonepalvelusta isot hampurilaiset, syötiin ja taas nukuttiin. Ja nukutti aamuun saakka, melkein seitsemään.

Rentouduttiin, levättiin ja nähtiin niin paljon kaikenlaisia, persoonallisia, kauniita ja erilaisia ihmisiä,humalaisia ja selvin päin olevia, vihaisia ja iloisia... tosin ikkunasta, mutta meille maalaisille riittää sekin.

Nyt taas jaksaa :) ja kohta saadaan vene vesille ja päästään saareenkin. Mutta nyt meidän latautunut perhe toivottaa kaikille hyvää alkavaa viikkoa.

Jospa ensi viikonloppuun mennessä valmistuisi jotain käsitöitäkin!

torstai 12. toukokuuta 2011

Uutta peittoa ja hermojen kiristelyä



Pari iltaa piti piirrellä ja suunnitella uutta peittokuviota, mutta nyt on jo hyvää vauhtia valmistumassa. Yhdet sukatkin olen tehnyt tässä välissä, tai oikeastaan 1 ja 1/2 sukkaa. Enempää en sitten osannutkaan ja kun en tunne ketään yksi ja puolijalkaista, niin sukat lähti purkuun. Ei sitten. Ei väkisin.

Peitot on hermo-ystävällisiä. Pysytellään nyt sitten niissä toistaiseksi.

torstai 14. huhtikuuta 2011

Neljäs kuva -haaste


Jasmiina http://ahdintila.blogspot.com heitti minua valokuvahaasteella.

1. Avaa neljäs kansio, jossa säilytät valokuviasi.
2. Avaa neljäs kuva kansiossa ja julkaise se blogissasi.
3. Selitä kuva
4. Haasta neljä blogia tekemään sama.

Tämä kuva on saaresta, meidän rantasaunalta. Sen löylyt on lempeät ja pehmeät. Olispa pian kesä.
En haasta ketään, se ken haluaa, saa napata mukaan.

sunnuntai 10. huhtikuuta 2011

Sunnuntaina




Aamulla teimme pitkän kävelylenkin rantaan ja sen jälkeen katoimme aamupalan herkkuineen pihalle :) siinä sitten vierähtikin pari tuntia. Kissakin nautti auringon lämmöstä.

Osallistuin Jämäblogin huhtikuun tempaukseen, jossa jokainen tekee jotain omista jämälangoistaan. Minun kohdallani ei ole vaikea keksiä, mitä minun jämälangoistani syntyy :)

Nyt takaisin pihalle. Mies ja tyttö virittelee nuotiota grillikatokseen.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

lauantai 12. helmikuuta 2011

Kulttuuria ja sortumisia




Tänään lähdimme aamusta Ouluun ja kävimme Taidemuseossa katsomassa ja tunnustelemassa Aistikaaosta. Oli erilainen ja käsinkosketeltava näyttely, Tanssityttö tykkäsi kovasti, itselleni jäi vähän tyhjä olo ja mies oli sitä mieltä (varsinkin yläkerran osalta) että kaikkea sitä taiteeksi kutsutaanki...mutta se kai lienee pääasia, että herätti jotain tunteita ja keskustelua.

Sorruin sitten siihen Puroon, jo viikolla ostin pari kerää ja tänään sitten lisää...Tanssityttö osti ystävilleen ihania Muumi-aiheisia sydän rasioita ja aikoi täyttää ne yllätyksillä :)


Leppoisaa lauantaita kaikille, minä käperryn sohvan nurkkaan ihmettelemään mitä noista Puro keristä syntyis...no...jos en keksi mitään, niin onhan ne ainakin kaunista katseltavaa!

maanantai 7. helmikuuta 2011

Juhlia ja tuotesijoittelua





Juhlimme koko viikonlopun miehen 40-vuotis synttäreitä. Nyt jaksaa taas arkea! Kiitos vielä kaikille mukana olleille :)

Perjantaina ehdin kipaista kuitenkin kaupassa ja löysin täydellisen hyvää uutta Kuningatar-rahkaa ja suloisen Mymmeli-peltipurkin. Peltipurkkeja olis ollut vaikka mitä muitakin ihania Muumi-hahmoja! Eikä hintakaan päätä huimannut! Joten niitä haen vielä lisää...

Uusi virkattu peittokin edistyy hyvää vauhtia...väreinä tällä kertaa enempi "minua".

Oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille!



maanantai 17. tammikuuta 2011

Matoja ja muita eläimiä




Tanssityttö on innostunut kutomaan matoja :) niitä möngertää jo pitkin taloja eri värisinä ja kokoisina, on pörröistä ja raidallista sekä yksiväristä irvistävää mallia. Minulla edelleen kesken 3xpeitto ja 1xsukat, mitään uutta en sentäs ole aloittanut. Joka ilta kun istahdan sohvalle, saan viereeni kaksi karvaista perheenjäsentä...laitan tämän kuvan muistuksesi itselleni, että kun valkoisen-sohvan-haave-kuvat ilmestyvät mieleeni, niin katson tätä kuvaa ja ajattelen, että ei- ei meille valkoista sohvaa :) mutta isomman vois kuitenki ostaa, että muutkin perheenjäsenet pääsis joskus istumaan :)

Mukavaa viikkoa kaikille!

perjantai 9. heinäkuuta 2010

Käsityöväsymystä


Pionit on jo täydessä kukassa ja

käsityöinnostus täysin hukassa!


Tästä nyt näyttää tulevan hyvää vauhtia puutarhablogi, mutta käsityöt ei innosta nyt vaan yhtään. Vaatisi ainakin kaksi peräkkäistä sadepäivää, että saisin uuden peiton langat pääteltyä. Nyt päivät hujahtaa töissä ja töistä suoraan hypätään veneeseen ja lillutaan merellä iltamyöhään, sitten nukkumaan ja aamulla töihin. Mutta nautitaan nyt niin kauan kuin näitä helteitä riittää :) minä ainakin tykkään!


keskiviikko 23. kesäkuuta 2010

Juhannuksen viettoon


Lomareissusta on selvitty kotiin. Tultiin jo maanantai-iltana. Nyt on mennyt pari päivää kotihommissa ja huomen aamulla suuntaamme saareen mökillemme juhannuksen viettoon. Peittokuvia sitten toivon mukaan juhannuksen jälkeen!

Minna oli kysellyt langoista...kaikki peitot on pääosin 7-veljeksestä tehty, mukana kulkee muitakin villasekoite lankoja mitä löytyy kaappien kätköistä. Joku muu oli kysellyt malleista. Kaikki mallit on itse keksittyjä!


Oikein hyvää ja rauhallista juhannusta kaikille!

maanantai 26. huhtikuuta 2010

Mies ja minä

Vietimme täydellisen viikonlopun lemppari hotellissamme kaksistaan. Haluamme aina tästä hotellista yhden tietyn huoneen ja siinä on syynä tämä upea kattonäkymä :) Nukuimme, söimme hyvin ja joimme kohtuudella sekä kävimme elokuvissa hämmentymässä Reindeerspottingista. Se kannattaa käydä katsomassa, se herättää varmasti jokaisessa jotakin tunteita.

Kotiin tulimme eilen jo aamusta. Ystäväni T oli pitänyt hyvää huolta Tanssitytöstämme, siivonnut koko talon, pessyt ikkunatkin, (sekä pyykit), leiponut munkkeja ja tehnyt simaa. Minulla on ihmeellinen ystävä! Nyt on hyvä aloittaa uusi viikko ja taas jaksaa arkea.
Mukavaa ja lämpöistä viikonalkua kaikille!


Pieniä vieroitustoireita oli ilmassa, mutta selvisin kuin selvisinkin...48 tuntia ilman villalankoja :)