shabby

Näytetään tekstit, joissa on tunniste Tilkkutyöt. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Tilkkutyöt. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 9. lokakuuta 2011

Pastellinen tilkkupeitto




Tämän peiton tikkasin käsin kiinni alukankaaseen ja siinä kyllä tarvittiin hermoja!!! Monta ärräpäätä päästin ennenkuin pääsin sinuksi tikkausneulan kanssa. Mutta en tikkaa toista kertaa..ehkä.

Peiton koko 135cm x 200cm, koon määritteli alukankaana oleva fleecepeitto. Tämä ei herätä mitään ihmeempiä tunteita ja kuuluu sarjaan "tulipahan tehtyä". Nyt mielessä pyörii paljon tummemmat sävyt, jotain mausteista, punaista...ruskeaa...vihreää. Niistä lisää ens kerralla.

maanantai 31. toukokuuta 2010

Tilkkupeitto






Uudessa tilkkupeitossa on paljon vaaleanpunaista ja ripaus turkoosia, tykkään tästä(kin) väriyhdistelmästä. Peitto on iso, en mitannut vielä. Taustana pehmoinen vaalenapunainen fleecekangas.Kävimme kuvaamassa meren rannassa ja kuvat eivät ole hääppösiä kovan tuulen takia (ja kuvaajan taitamattomuuden).Värit näyttää kauhean haaleilta,oikeasti ovat kirkaampia. Tässä on jotain samaa kuin peitossa, jonka tein n.vuosi sitten ja löytyy vanhasta blogistani http://sufferiina.vuodatus.net. Siitä tässä kuva alimmaisena.

Vielä 3 työpäivää ja sitten L-O-M-A :)

sunnuntai 21. helmikuuta 2010

Uusi muhkea työkassi






Löysin kirpputorilta kankaanpalan jonka kuvio olikin liian levoton tilkkutöihin, niimpä siitä tuli sitten kassi. Olen jo pitkää manaillut liian pienten laukkujen ja kassien kanssa ja unelmoinut isosta väskystä minne mahtuis kaikki tarpeellinen mitä nyt sattuu työpäivän aikana tarvitsemaan.

Ja tällainen siitä sitten eilen illalla tuli. Ensimmäistä kertaa käytin liimavanua, kun halusin kassin joka pysyisi pystyssä tyhjänäkin. Kassin sisälle ompelin pienen vetoketju pussukan pikkutavaroita varten ja koristelin ulkoapäin kirpputorilta löytyneellä liinalla ja huovutetuilla kukilla + napeilla. Ulkopuolelle tein vielä virkatusta sängynpeitteen palasesta taskun kännykälle. Huomenna tämä pääsee mukaani töihin, jospa nyt kaikki mahtuis
! Tykkään!

sunnuntai 7. helmikuuta 2010

Uusi Tilkkupeitto





Eilen illalla ompelin tämän tilkkupeitto nro:3 valmiiksi (aikaisemmat kaksi löytyy sieltä vanhasta vuodatuksen blogista). Kovasti tykkään tästä värimaailmasta ja pienestä tilkun koosta. Palasia tähän peittoon meni 864. Taustalle laitoin pehmeän paksun metsän vihreän fleecen. Tilkkuilu on kyllä minun juttuni, siinä voi vapaasti luoda ilman mitään "rajoja", en tykkäisi tehdä mitään tiettyä mallia, missä joku väri tai kuvio toistuu, tykkään laitella paloja sikin sokin sekaisin ja sitten mielenkiinnolla katsoa miltä näyttää! Ja tykkään :)