shabby

torstai 20. toukokuuta 2010

Vihertää ja vähän kukkiikin






Ihania lämpimiä iltoja ollut, päivät menee "ohi" istuessani ilmastoidussa toimistossa, mutta iltaisin olen neulonut ulkona. Tanssityttö hyppää narua ja kiikkuu koivun alla ja rakastaa punaisia pallokenkiään ja niiden kopinaa.

Olen hemmotellut itseäni ja alkanut käymään Venäjän kielen yksityistunneilla. Olen ihastunut kieleen, sen monimuotuisuuteen ja S-kirjainten suhinaan.

Kovasti jo lomaa odotellaan. Vielä 2 viikkoa töitä ja Tanssitytöllä koulua. Sitten kirmaamme ympäri suomenmaata ilman aikatauluja ja suurempia suunitelmia.

sunnuntai 9. toukokuuta 2010

Äitienpäivä







Lapsen tekemä lahja ja kortti, ruusuja, kakkua, omat vanhemmat ja puoliso, meidän oma perhe. Minun perheeni. Niin rakas ja tärkeä.

Hyvää Äitienpäivää kaikille.

tiistai 4. toukokuuta 2010

Uusi virkattu peitto










Tänään virkkasin peiton loppuun ja kävimme meren rannassa sitä kuvaamassa. Peiton koko on 180 x 160cm. Ja tykkään tästäkin. Paljon.

Merenrannassa on kaksi kaunista vanhaa venesuojaa, ovissa vanhat ruosteiset lukot. Mereltä puhaltava tuuli on ahavoittanut niitä kauniisti. Meri oli vielä jäässä. Odotan kovasti että jäät lähtevät ja meri on taas vapaa.

maanantai 26. huhtikuuta 2010

Mies ja minä

Vietimme täydellisen viikonlopun lemppari hotellissamme kaksistaan. Haluamme aina tästä hotellista yhden tietyn huoneen ja siinä on syynä tämä upea kattonäkymä :) Nukuimme, söimme hyvin ja joimme kohtuudella sekä kävimme elokuvissa hämmentymässä Reindeerspottingista. Se kannattaa käydä katsomassa, se herättää varmasti jokaisessa jotakin tunteita.

Kotiin tulimme eilen jo aamusta. Ystäväni T oli pitänyt hyvää huolta Tanssitytöstämme, siivonnut koko talon, pessyt ikkunatkin, (sekä pyykit), leiponut munkkeja ja tehnyt simaa. Minulla on ihmeellinen ystävä! Nyt on hyvä aloittaa uusi viikko ja taas jaksaa arkea.
Mukavaa ja lämpöistä viikonalkua kaikille!


Pieniä vieroitustoireita oli ilmassa, mutta selvisin kuin selvisinkin...48 tuntia ilman villalankoja :)

sunnuntai 18. huhtikuuta 2010

Rentouttava viikonloppu



Tänä viikonloppuna ollaan otetty rennosti, ei mitään pakollista tekemistä, pelkkää oleilua. Eilen leivoin hyvää rahka-persikka kääretorttua ja tänään oltiin ystäväpariskunnan kanssa ravintolassa syömässä pitemmän kaavan mukaan, joten herkuttelupuolikin on tyydytetty. Nyt jaksaa uuteen viikkoon :) Kuvissa mukana vilautus tulevasta uudesta peitosta, väreinä ihanan syvää sinistä, limeä ja pinkkiä.

keskiviikko 14. huhtikuuta 2010

Yllätyslöytö Tiimarista













Eilen töiden jälkeen menin Tiimariin ostamaan tytölle hyppynarua. Kiertelin hyllyjä ja silmiini osui kirjapino! Siellä vappuhattujen ja piipunrassien keskeltä löytyi tämmöinen herkku; Coelhon kirja Rakkaus - ajattomia mietelauseita. Ja voi miten se kirja onkaan kauniisti koottu ja kuvitettu. En ikinä olisi uskonut löytäväni tätä Tiimarista!!! Milloin ne on alkaneet myydä kirjoja??
Tässä muutama herkkukuva kirjasta. En ole lukenut sitä vielä, säästän sen siihen päivään, kun aurinko paistaa jo niin lämpimästi, että voin käpertyä kuistin sohvalle lukemaan tätä, ihan yksin, ajatuksen kanssa.

Lisäksi mukaan tarttui kaunis kovakantinen muistikirja (4€!!!). Olen ehdottomasti muistikirja ihminen. Niitä pitää olla monta ja ne kulkee aina mukana.

Ja niin...muistin kuin muistinkin ostaa sen hyppynarunkin.





sunnuntai 11. huhtikuuta 2010

Keväisen pirtsakka torkkupeitto










Tää olis nyt valmis. Ihanan värikäs, jämälangoista tehty. Ja taas se ihme homma, että lankanyssykät ei juuri huvenneet, vaikka peitolla on kokoa 140cm x 155cm. Tykkään. Ja teen vielä varmasti kolmannenkin...ja varmaan neljännekin, niin mukava on virkkailla palasia. Olen koukussa :)

torstai 1. huhtikuuta 2010

Uusi torkkupeitto koukulla









Jämälankoja on kertynyt taas purnukkaan jos toiseenkin. Niistä on syntymässä tällainen väri-iloittelu. Näihin paloihin tulee himo :) Oikein rauhaisaa pääsiäisen aikaa kaikille, voikaa hyvin!

perjantai 26. maaliskuuta 2010

Virkattu torkkupeitto





Tämmöisen virkkasin ihan perinteisestä seiskaveikasta. Olen ihastunut pinkin ja limen vihreän yhdistämiseen, tällä hetkellä ne näyttää mukavalta yhdessä :) Peiton koko on n. 160cm x 135cm. Pehmeä ja sopivan kokoinen. Tykkään.

perjantai 12. maaliskuuta 2010

Hauskaa syntymättömyyspäivää -sulle -mulle!








Posti toi eilen ison paketin Virkkukoukkuselta. Paketista löytyi ihanan iso, pullea ja ruusuinen teepannu ja mehukannu. Samaa sarjaa aiemmin tilaamieni astioiden kanssa.

Lempisatuni on ehdottomasti Liisa Ihmemaassa ja mihin nämä ihanat astiat sopisivatkaan paremmin kuin Hassun Hatuntekijän Teekutsuille!

Teetä on tullutkin juotua taas litratolkulla kun olen ollut kaks viikkoa kipeänä, eilen sitten oli pakko antautua ja käydä lääkäriltä hakemassa lääkekuuri.

Hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille, voikaa hyvin!

Sufferiina