shabby

lauantai 29. toukokuuta 2010

Sadetta


Sadepäivässä on jotain levollista ja rentouttavaa...ei tarvitse olla tehokas ja voi huoletta hipata koko päivän villasukissa ja yöpaidassa. Olen ommellut tilkkupeittoa ja haahuillut ympäri taloa, mies nukkuu,lukee lehteä ja taas nukkuu, tanssityttö rakentaa muovailuvahasta taika-eläintarhaa ja kissa istuu ikkunalaudalla kyttäämässä lintulaudan lintuja.

Nyt olis iso pannu teetä ja herkullisia muffinsseja, taidan käydä kysymässä taika-eläintarhan suunnalta, löytyiskö sieltä seuraa teehetkeen :)
Leppoisaa lauantaita kaikille!

ps. Sari oli kysynyt kommentteissa virkatuista peitoista. Lankana on 7 -veljestä (paitsi monivärisessä, jossa oli kaikkea mahdollista sekaisin). Lankaa menee yhteen peittoon aika lailla tasan 1kg ja 200g.

sunnuntai 23. toukokuuta 2010

Virkattu kesäinen peitto - täydessä kukassaan







Uusi peitto on valmis. Ja tykkään. Vähän limen-vihreää, paljon auringon oranssia ja runsaasti mansikan punaista - juuri kesään sopiva :)

Seuraavaksi koukulla jotain retroa ja ompelukoneessa paljon vaaleanpunaista ja pilkkuja...Mukavaa ja rentouttavaa sunnuntaita kaikille!

torstai 20. toukokuuta 2010

Vihertää ja vähän kukkiikin






Ihania lämpimiä iltoja ollut, päivät menee "ohi" istuessani ilmastoidussa toimistossa, mutta iltaisin olen neulonut ulkona. Tanssityttö hyppää narua ja kiikkuu koivun alla ja rakastaa punaisia pallokenkiään ja niiden kopinaa.

Olen hemmotellut itseäni ja alkanut käymään Venäjän kielen yksityistunneilla. Olen ihastunut kieleen, sen monimuotuisuuteen ja S-kirjainten suhinaan.

Kovasti jo lomaa odotellaan. Vielä 2 viikkoa töitä ja Tanssitytöllä koulua. Sitten kirmaamme ympäri suomenmaata ilman aikatauluja ja suurempia suunitelmia.

sunnuntai 9. toukokuuta 2010

Äitienpäivä







Lapsen tekemä lahja ja kortti, ruusuja, kakkua, omat vanhemmat ja puoliso, meidän oma perhe. Minun perheeni. Niin rakas ja tärkeä.

Hyvää Äitienpäivää kaikille.

tiistai 4. toukokuuta 2010

Uusi virkattu peitto










Tänään virkkasin peiton loppuun ja kävimme meren rannassa sitä kuvaamassa. Peiton koko on 180 x 160cm. Ja tykkään tästäkin. Paljon.

Merenrannassa on kaksi kaunista vanhaa venesuojaa, ovissa vanhat ruosteiset lukot. Mereltä puhaltava tuuli on ahavoittanut niitä kauniisti. Meri oli vielä jäässä. Odotan kovasti että jäät lähtevät ja meri on taas vapaa.

maanantai 26. huhtikuuta 2010

Mies ja minä

Vietimme täydellisen viikonlopun lemppari hotellissamme kaksistaan. Haluamme aina tästä hotellista yhden tietyn huoneen ja siinä on syynä tämä upea kattonäkymä :) Nukuimme, söimme hyvin ja joimme kohtuudella sekä kävimme elokuvissa hämmentymässä Reindeerspottingista. Se kannattaa käydä katsomassa, se herättää varmasti jokaisessa jotakin tunteita.

Kotiin tulimme eilen jo aamusta. Ystäväni T oli pitänyt hyvää huolta Tanssitytöstämme, siivonnut koko talon, pessyt ikkunatkin, (sekä pyykit), leiponut munkkeja ja tehnyt simaa. Minulla on ihmeellinen ystävä! Nyt on hyvä aloittaa uusi viikko ja taas jaksaa arkea.
Mukavaa ja lämpöistä viikonalkua kaikille!


Pieniä vieroitustoireita oli ilmassa, mutta selvisin kuin selvisinkin...48 tuntia ilman villalankoja :)

sunnuntai 18. huhtikuuta 2010

Rentouttava viikonloppu



Tänä viikonloppuna ollaan otetty rennosti, ei mitään pakollista tekemistä, pelkkää oleilua. Eilen leivoin hyvää rahka-persikka kääretorttua ja tänään oltiin ystäväpariskunnan kanssa ravintolassa syömässä pitemmän kaavan mukaan, joten herkuttelupuolikin on tyydytetty. Nyt jaksaa uuteen viikkoon :) Kuvissa mukana vilautus tulevasta uudesta peitosta, väreinä ihanan syvää sinistä, limeä ja pinkkiä.

keskiviikko 14. huhtikuuta 2010

Yllätyslöytö Tiimarista













Eilen töiden jälkeen menin Tiimariin ostamaan tytölle hyppynarua. Kiertelin hyllyjä ja silmiini osui kirjapino! Siellä vappuhattujen ja piipunrassien keskeltä löytyi tämmöinen herkku; Coelhon kirja Rakkaus - ajattomia mietelauseita. Ja voi miten se kirja onkaan kauniisti koottu ja kuvitettu. En ikinä olisi uskonut löytäväni tätä Tiimarista!!! Milloin ne on alkaneet myydä kirjoja??
Tässä muutama herkkukuva kirjasta. En ole lukenut sitä vielä, säästän sen siihen päivään, kun aurinko paistaa jo niin lämpimästi, että voin käpertyä kuistin sohvalle lukemaan tätä, ihan yksin, ajatuksen kanssa.

Lisäksi mukaan tarttui kaunis kovakantinen muistikirja (4€!!!). Olen ehdottomasti muistikirja ihminen. Niitä pitää olla monta ja ne kulkee aina mukana.

Ja niin...muistin kuin muistinkin ostaa sen hyppynarunkin.





sunnuntai 11. huhtikuuta 2010

Keväisen pirtsakka torkkupeitto










Tää olis nyt valmis. Ihanan värikäs, jämälangoista tehty. Ja taas se ihme homma, että lankanyssykät ei juuri huvenneet, vaikka peitolla on kokoa 140cm x 155cm. Tykkään. Ja teen vielä varmasti kolmannenkin...ja varmaan neljännekin, niin mukava on virkkailla palasia. Olen koukussa :)

torstai 1. huhtikuuta 2010

Uusi torkkupeitto koukulla









Jämälankoja on kertynyt taas purnukkaan jos toiseenkin. Niistä on syntymässä tällainen väri-iloittelu. Näihin paloihin tulee himo :) Oikein rauhaisaa pääsiäisen aikaa kaikille, voikaa hyvin!