shabby

sunnuntai 31. lokakuuta 2010

Turkooseja tunnelmia




Uusi huivi, malli oma ja jälleen meitin ladon seinässä :) Lankana petroolinsininen ja turkoosi seiska veikka. Sydämiäkin ompelin tänään ja niihin virkkailin pieniä pitsihiutaleita, mutta ilta on jo niin pimeä, että kuva on surkea.

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!

perjantai 22. lokakuuta 2010

Jotain valkoista






Kaksi uutta virkattua huivia. Valkoista ja valkoista sekä Valkoista ja beigeä. Malli oma ja lankana 7-veikka, hapsuina Novitan Teddyä.

Sitten on vielä uusi perheenjäsen joka on myös valkoinen :) Jade muutti meille reilu kuukausi sitten ja ikää on kohta 4-vee. Ihana, veikeä karvapallo!

Suloisia syyspäiviä kaikille!

sunnuntai 3. lokakuuta 2010

Musta-Pinkki virkattu huivi




Tällainen peruskukka-juttu. Lankana Nalle. Ja taas ladon seinällä. Syksyista sunnuntaita kaikille :)

tiistai 28. syyskuuta 2010

Mustikka Keijun virkattu peitto






Peitossa mustikkaista syvää violettia, ripaus metsän vihreää ja paljon kerman valkoista! Peiton koko n.160cm x 150cm. Ja tykkään. Näitä voisi tehdä niin monenlaisia :) ja vielä ei kyllästytä vaikka tämä tais olla jo peitto nro 6!

Suloisen lämpimiä syyspäiviä kaikille!

tiistai 31. elokuuta 2010

Virkattu Pienen Prinsessan Ruusupeitto







Jämlankoja tuhlatakseni tein ruusupeiton. Näitä tulee varmasti lisää. Eri värisiä. Moni värisiä. Isompia. Pehmeitä. Lämpimiä. Yhtä muhkeita. Tykkään!

Peiton koko 125 x 145. Lankana tuttu seiskavee ja muita sekalaisia villalankoja ja malli taas oman pään syvimmistä syövereistä. Inspiraation sain Alibullenin neitien taikinaterapiasta ja sen visuaalisesta kauneudesta. Siihen elokuvaan en kyllästy ikinä!

Jasmiina! Kaunis kiitos antamastasi tunnustuksesta. Lupaan palata siihen myöhemmin :)

Nyt voimat on vähissä, flunssa päällä jo neljättä päivää. Tuhisen yksin kotona villalankojen keskellä kun mies ja Tanssityttö ajelee moottoripyörällä ympäri kylää. Mutta jospa viikonloppuna minäkin pääsisin pienelle kyyditykselle :)

Tunnelmallista tiistaita!

maanantai 16. elokuuta 2010

Virkattu hartiahuivi





Hartiahuivi itse keksityllä mallilla. Perushuttua.

sunnuntai 8. elokuuta 2010

Virkattu kukkainen pontso





Perus pontso, lanka luonnonvalkoinen Nalle. Nyt on paljon juttuja kesken :) vaikea sanoa mikä valmistuu seuraavaksi, etenen fiiliksen mukaan.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

torstai 29. heinäkuuta 2010

Uusi virkattu peitto nro 4 vai onko tämä jo numero 5...?
















...Ei pysy enää laskuissa, kun tämä on niin kivaa puhaa. Tässä lankana taas perinteinen 7-veljestä, ruskeaa, limeä, oranssia ja viininpunaista. Koko 160cm x 180cm. Tämäkin iso, muhkea ja pehmeä. Tykkään!
Perinteisestä tyylistä poiketen, virkkasin värejä "järjestyksessä", enkä sikinsokin niin kuin ennen. Vaikka olen vannoitunut pastellisävyjen ystävä, niin välillä tunnen outoa viehtymystä tällaisiin "retromaisiin" väreihin. Aloitin peiton keskimmäisestä palasesta ja tykästyin tapaan, se oli paljon mukavampaa kuin riveittäin virkkaus.
Moni on kysellyt malleista, mistä niitä löytyy. Kaikki mallit on itsekeksimiä ja tuskin edes muistan aina itsekkään jälkeenpäin miten niitä olen tehnyt :)

Lämpöisiä loppukesän päiviä kaikille!


perjantai 9. heinäkuuta 2010

Käsityöväsymystä


Pionit on jo täydessä kukassa ja

käsityöinnostus täysin hukassa!


Tästä nyt näyttää tulevan hyvää vauhtia puutarhablogi, mutta käsityöt ei innosta nyt vaan yhtään. Vaatisi ainakin kaksi peräkkäistä sadepäivää, että saisin uuden peiton langat pääteltyä. Nyt päivät hujahtaa töissä ja töistä suoraan hypätään veneeseen ja lillutaan merellä iltamyöhään, sitten nukkumaan ja aamulla töihin. Mutta nautitaan nyt niin kauan kuin näitä helteitä riittää :) minä ainakin tykkään!


maanantai 5. heinäkuuta 2010

Pinkkiä pihalla











Kun ei ole mitään käsitöitä kuvattavaksi, niin napsimpas meidän kodin pihalta kuvia. Pinkit pionit ovat avanneet jo kukkansa, vaaleanpunaiset antavat vielä odottaa, nuppuja on reilusti yli 100! Pihalta löytyy paljon paljon vaaleanpunaisia kukkia, mutta älkää kysykö niiden nimiä, sillä minä en niitä tiedä ja koko komeudesta kunnia kuuluu kokonaan äidilleni! Minä vain ihailen niitä ja joskus kastelen :)

Lomat on ohi ja töiden parissa jatketaan...hyvää alkavaa viikkoa kaikille!