shabby

lauantai 23. heinäkuuta 2011

Bling Bling part 1





Tapion kaupasta löysin kesälomareissulla ihanaa hopeista kimmeltävää lankaa. Käyttötarkoitus oli ostettaessa hämärän peitossa, mutta sukkiahan niistä näyttää tulevan :) neuloin sekaan Novitan Nallea.

Villasukan lämpöistä lauantaita kaikille :)

keskiviikko 13. heinäkuuta 2011

Iloa






Reissusta ostamistani langoista on muotoutumassa oikea väri-iloittelu peitto :) Iloa on myös uudesta kännykästä, jossa on huomattavasti parempi kamera kuin aiemmissa luureissani. Jospa saisin nyt tännekkin sitten parempia/laadukkaampia kuvia!

Värikästä heinäkuun iltaa kaikille!

torstai 7. heinäkuuta 2011

Remppahommia




Loma alkaa olla loppu puolella, tänään tultiin miehen kanssa Etelä-Suomesta moottoripyöräreissulta, mittariin kertyi 1500km. Neljä päivää ajelimme ristiin ja rastiin. Mukavaa oli. Loma on ollut kaikin puolin rentouttava ja saimme makuuhuoneenkin rempattua :) Maanantaina sitten taas työt kutsuu. Uusista langoista olen tehnyt parit sukat, niistä kuvia viikonloppuna. Uusi peittomallikin on kehittymässä päässä. Aurinkoisia päiviä kaikille makkarikuvien merekeissä.

lauantai 25. kesäkuuta 2011

Virkattu Pannulappupeitto






Eilen aktivoiduin vesisateisessa juhannus illassa ja tein peiton loppuun. Lankana 7-veljestä, ruskeaa, turkoosia ja limen vihreää. Malli omasta päästä. Peitolla kokoa huimat 185 cm x 170cm. Nimensä tämä peitto saakoon siitä, kun näytin tekemääni mallikappaletta kahdelle miehelle, töissä ja täällä kotona, niin molemmat sanoivat, että sehän on ihan niinku pannulappu.

Mukavia juhannuskelejä kaikille :)

perjantai 24. kesäkuuta 2011

Herkkuja




Tässä pari kuvaa uusita langoista, jotka ostin pääosin Tampereen Lankamaailmasta ja kotimatkalla poiketusta Tapion kaupasta. Aika herkkuja. Yläkuvan langat ovat kaikki villaa tai villasekoite lankoja. Alakuvan värikkäät kimmellykset oli tosi nameja uutuuksia Tapion kaupasta, lanka on nimeltään Silver dream ja lankassa mukana kulkee ohut hopeasäie. Tykkään.

Rauhaisaa Juhannuksen aikaa kaikille!

lauantai 18. kesäkuuta 2011

Limaa ja sukat jotka lähti lapasesta



Tähän mennessä lomareissulla on syntynyt pari sukkia. Koristeena tietenkin kiemuroita ja kukkasia. Tähän tuli vähän enti-aikaista rekipeitto meininkiä, harmi, että kamera ei näytä värejä kunnolla. Mieskin kommentoi, voiko villasukissakin olla meininkiä? No totta kai voi! Koristelu lähti vähän lapasesta ja vähempikin olisi riittänyt.

Niin se Lima.... No, se on perulaista villalankaa jota löysin Tampereen Lankamaailmasta. Ja niin ihanissa murretuissa sävyissä. Tykkään.

perjantai 17. kesäkuuta 2011

Lomalla




Ollaan pyöritty viikon verran ympäri Etelä-Suomea, kaunis kiitos meitä majoittaneille ystäville :)

Olemme käyneet
- Turussa Vartiovuoren kesäteatterissa katsomassa Risto Räppääjä ja villi kone musikaalin ja voi pojat (ja tytötkin), että se oli hyvä! Jos siellä päin liikkuu, ei kannata ohittaa. (Kuvassa Riston nenään tuli outo valo!)
Turussa kävimme myös taidemuseossa ihailemassa Järnefeltin ja muiden kulta-ajan taiteilijoiden helmiä (Olen edelleen pahasti koukussa Järnefeltin ukkelin taiteeseen).

-Helsingissä Linnanmäellä ja sehän on aina takuu varmaa Kivaa! Ja siellä lelukaupassa oli aivan mielettömän ihania kankaisia olioita myynnissä, olisin halunnut ostaa ne kaikki! Helsingin reissuun mahtui yksi pettymyskin, nimittäin Espoon Menita Outlet. Kallista oli, enkä oikein löytänyt mitään, hämmästytti, mitä nimi Outlet teki yrityksen nimessä?

-Tampereella kävimme Lielahden Lankamaailmassa, se oli hieno paikka, hinnat kohdillaan, palvelu loistavaa, eikä ihme, että ostoskori täyttyi nopeasti :) niistä kuvia myöhemmin.

Tähän väliin täytyy mainita, että olemme käyneet myös Gigantissa ja erinnäisissä moottoripyöräliikkeissä, ns."miehissä kohteissa", eli myös miehen toiveet on otettu huomioon :)

Tällä hetkellä olemme Ikaalisissa Ti-Ti Nallen naapurissa :) lomareissu jatkuu vielä ennalta määräämättömän ajan, mennään fiiliksen mukaan. Huomenna olis lähellä pari hyvää kirpputori-juttua ja illalla Blues Brothers musikaali Tampereella..

Näihin kuviin ja tunnelmiin Sufferiina kuittaa ja toivottaa kaikille kaunista, kesäistä viikonloppua!

sunnuntai 29. toukokuuta 2011

Latauksilla






Perjantaina olimme koko perhe rätti-poikki-katki-väsyneitä. Kukaan ei jaksanut mitään. Lauantai aamuna ketään ei kiinnostanut siivous tai pyykinpesu tai oikeastaan mikään. Tarvittiin latausta. Mökille ei vielä pääse, joten kaupunkiin.

Yksi yö hotellissa:

Tanssityttö kirjoitti tarinan Neidonkengästä ja leikki merenneitoa kylpyammeessa.
Minä makasin koko päivän ikkunalaudalla peiton alla ja katselin kadulla kulkevia ihmisiä.
Mies istui huoneen terassilla ja luki kirjaa, ja kun satoi, luki sisällä.

Ja sitten me kaikki nukuttiin, nukuttiin niin, että unohdettiin syödä ja sitten yöllä tilasimme huonepalvelusta isot hampurilaiset, syötiin ja taas nukuttiin. Ja nukutti aamuun saakka, melkein seitsemään.

Rentouduttiin, levättiin ja nähtiin niin paljon kaikenlaisia, persoonallisia, kauniita ja erilaisia ihmisiä,humalaisia ja selvin päin olevia, vihaisia ja iloisia... tosin ikkunasta, mutta meille maalaisille riittää sekin.

Nyt taas jaksaa :) ja kohta saadaan vene vesille ja päästään saareenkin. Mutta nyt meidän latautunut perhe toivottaa kaikille hyvää alkavaa viikkoa.

Jospa ensi viikonloppuun mennessä valmistuisi jotain käsitöitäkin!

torstai 12. toukokuuta 2011

Uutta peittoa ja hermojen kiristelyä



Pari iltaa piti piirrellä ja suunnitella uutta peittokuviota, mutta nyt on jo hyvää vauhtia valmistumassa. Yhdet sukatkin olen tehnyt tässä välissä, tai oikeastaan 1 ja 1/2 sukkaa. Enempää en sitten osannutkaan ja kun en tunne ketään yksi ja puolijalkaista, niin sukat lähti purkuun. Ei sitten. Ei väkisin.

Peitot on hermo-ystävällisiä. Pysytellään nyt sitten niissä toistaiseksi.

sunnuntai 1. toukokuuta 2011

Vappua





Vappu oli meidän seudulla ainakin kamalan kylmä. Joten villasukat on vielä hyvinkin tarpeelliset, olkoon nämä sitten vaikka vappusukat.

Paljon unta, hyviä ystäviä, hyvää ruokaa ja hienoja moottoripyöriä. Näistä oli meidän vappu-viikonloppu rakennettu.

Nyt iltapalan laittoon ja huomenna rentoutuneena arkeen ja uuteen viikkoon!

Suloista vappusunnuntaita kaikille!