shabby

maanantai 16. huhtikuuta 2012

Vihdoinkin






Uusi peitto on valmis :) Ja tulihan siitä mieluinen, ei ehkä vielä semmoinen kuin päässäni kuvittelin, mutta lähellä jo ollaan! Eli tämähän tarkoittaa sitä, että koukulla (ja ompelukoneella) on jo uusi virkkaus-kangaspala -yhdistelmä-peitto!

Peitosta tuli n. 160cm x 145cm. Päässä raksuttaa jo miljoona uutta peitto ideaa, mutta harmi, että täytyy sen verran hillitä ittiä, että teen vain yhtä kerrallaan! Sen verran monimutkaista puuhaa tämä on, että jos olis vaikka kaksikin peittoa yhtäaikaa kesken, niin muistiinpanojen pitäisi olla tosi tarkkoja, että pienen tauonkin jälkeen muistaa miten peitto etenee...Tämänkin mallin kanssa "taistelin" monta iltaa, että sain palaset sopimaan yhteen ja olen varma, että en osaisi enää tehdä toista samanlaista :)

Näihin kuviin ja tunnelmiin, hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

lauantai 31. maaliskuuta 2012

Tyynyjä




Uusi peitto tökkii pahasti ja näyttää ärsyttävältä...joten otimpa siitä(kin) lomaa ja hurauttelin muutaman muhkean tyynyn peitoista jääneistä tilkuista. Ja tulipa niistä herkullisen keväisiä :) Tykkään. Tyynyn koko 50cm x 50cm. Näitä vois tehdä lisääkin. Mutta nyt on "pakko" lähtä ulos, kun on niin makee keli ja mies odottelee jo pilkkivehkeiden kanssa....mää oisin kyllä voinut jatkaa ja jatkaa ja jatkaa tätä tilkkuilua taas kun vauhtiin pääsin, mutta nyt nauttimaan auringonpaisteesta!

perjantai 23. maaliskuuta 2012

Pyörteitä



Nyt ei ole kyse minun tuottamistani Pyörteistä vaan kyseessä on Oulussa esitettävä baletti nimeltänsä Pyörteitä. Esitys vielä tänään Madetojan salissa klo 19. Itse en ole baletin ystävä (tai mistä sen tietää, kun en ole koskaan nähnyt...) mutta jo noiden pukujen takia oisin voinut käydä katsomassa! Ihania värikylläisiä, kekseliäitä asuja, ja mikä parasta...ihania virkattuja juttuja :)
Mukana on kuulemma myös neulottuja asuja, mutta niistä en löytänyt kuvia! Nämä kuvat nappasin Hesarin ja Tanssikeskus JoJon sivuilta.

Ohjelmalehtinen kertoo että, puvustus on pukusuunnittelija Marja Uusitalon käsialaa. Kerrassaan mainioita!!!!

torstai 8. maaliskuuta 2012

Uusi projekti


Ihana aurinko valaisee mieltä ja pää on täynnä uusia ideoita niin käsityörintamalla kuin muuallakin elämässä :) Meillä on nyt miehen kanssa yhteinen "salainen" tavoite, jota kohti hissukseen edetään ja se nostaa pienen hymyn aina korviin saakka.

Uusi peitto etenee hitaasti, mutta varmasti. Pieniä ongelmia vielä toteutus/tekniikka puolessa, mutta lähellä jo ollaan, että kohta onnistuu!

Muutamat ovat kyselleet peittojen malleista. Kaikki mallit on itse keksittyjä eli oman pään syövereistä. Ja lankavarasto, se on jonkinlainen. Sen täytän aina kerran vuodessa kun piipahdamme Tampereella päin, käyn Lankamaailmassa ja Tapion Kaupassa ostamassa isot kasat lankaa ja niillä sitten pärjäillään seuraavaan kesään. Mitään suunitelmia ei ikinä ole, mitä langoista teen, ostan ihan fiiliksen mukaan ja sitten tehdään sitä mitä niiistä tulee :) Eli ei tässä mun käsityöharrastuksessa ole oikein päätä eikä häntää :)

Yllä kuva keskeneräisestä peitto-projektista.

Auringon pilkahduksia kaikille!

perjantai 2. maaliskuuta 2012

Pyörylä poikineen







Pyöryläpeitto valmistui jo aikaa sitten, mutta kuvattua sain vasta tänään. Peiton koko on 160cm x 180cm ja tykkään kovasti. Lankana pääosin 7-veljestä ja erillaisia villasekoitelankoja. Tämä oli kyllä semmoinen "aivot narikkaan" -peitto, kunhan virkkasi vain ympyrää, niin hyvältä näytti :)

Blogissa on on ollut hiljaista, isäni nukkui eilen pois lyhyen sairaalajakson jälkeen. Aika on ollut raskas koko perheelle. Mutta nyt isä on paremassa paikassa, ilman kipuja. Ja elämä jatkuu. Ja parasta terapiaa on olla kotona ja neuloa tai virkata. Uusi peitto onkin sitten taas ihan erilainen kuin aikaisemmat, mutta siitä lisää myöhemmin.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille :)

sunnuntai 5. helmikuuta 2012

Pakkasta





Pakkaset on paukkuneet jo viikon verran -30 asteen paikkeilla. Ihme kyllä ilma ei tunnu niin kylmältä kuin voisi luulla :) Kitkuttelin elämäni ekat kirjoneulesukat, en ole vielä ihan varma tykkäänkö, on ne ainakin pitkät ja lämpimät. Kissa vetää sikeitä päivät pitkät joko uunin pankolla tai sohvalla, kyllä hmistenkin pitäisi saada tämmöisillä keleillä pysytellä kotona, uunin lämmössä. Ympyräpeittokin kinuaa viimeisiä ympyröitä liitettäväksi, siitä kuvia sitten ens kerralla.

Tällä viikolla elämä on muistutellut myös siitä, että kukaan ei ole täällä ikuisesti. Mutta siihen palaan ehkä myöhemmin, nyt toivotan kaikille lämpimiä ajatuksia ja huolettomia päiviä :)

torstai 12. tammikuuta 2012

Inspiraatio




Joskus minulta kysytään, mistä keksin värit töihini...en osaa siihen oikein mitään vastata, en sommittele mitenkään erityisesti värejä ja yhdistelenkin niitä aika mielivaltaisesti. Mutta joskus kun inspiraatio lopahtaa, eikä keksi ihan mitään, niin takuu varmasti löydän idean, joko peittoon tai muuhun työhön ja sen värimaailmaan Catalina Estradan kuvituksista. Niissä on sitä jotain, joka sytyttää idealampun minun päässäni. Tässä teillekkin muutama herkkupala :) Kuvat napattu netin syövereistä. Olkaatten hyvä :)

tiistai 3. tammikuuta 2012

Lomalla




Joulun aikaan lomailimme koko perhe yhdessä viikon, nyt muut ovat palanneet töihin ja kouluun ja lomailen yksin vielä 4 päivää. Yksin on joskus hyvä olla, tunnen miten pää tyhjenee ja tekee tilaa uudelle. Kun ihminen eksyy, hän alkaa kiertää ympyrää, minä olen ollut vajaa kaksi päivää yksin ja virkkaan vain ympyröitä :) mitähän tästä lopulta vielä seuraa...

maanantai 5. joulukuuta 2011

Messuilua




Viikonloppuna messuilimme Tanssitytön kanssa Pohjankartanossa. Olimme lauantaina päivän myymässä . Mukava messupäivä, paljon ihania käsitöitä ja mielenkiitoisia ihmisiä. Kiitos kaikille jotka poikkesitte :) Valokuvat nappasin Kalevan sivuilta, kun kerran oltiin linssiin pari kertaa osuttu :)

Lämpöistä joulun odotusta kaikille!

lauantai 5. marraskuuta 2011

Eilen, Tänään ja Huomenna




Meillä on asuttu kolmisen päivää sängyssä, Tanssityttö sairastaa toista angiinaa, edellisestä on kulunut kolmisen viikkoa, tyttö on jo iso, mutta sairastaessaan niin pieni! Henki on ahtaalla ja yöt on valvottu ja hengitetty höyryä. Kauhistuttaa taas uusi lääkekuuri, mutta se näyttää purevan, sillä tänään Tanssityttö jaksoi jo vähän siivoilla nukkekotiaan. Ja minäkin pääsin sohvalle virkkaamaan :) Virkkailen viimeisiä kukkia valmiina odottaviin huiveihin, niistä kuvia huomenna!

Huomenna Tanssityttö jää mummon ja papan hoiviin ja me miehen kanssa mennään ystävien kanssa teatteriin ja sen jälkeen syömään. Kivaa!