shabby

sunnuntai 14. lokakuuta 2012

Viikonloppu

Launtaina lähdin ystäväni (sekä 300 muun kanssa ) Ruotsiin, Luuleån kirpputorille. Sehän oli kirppistelystä tykkäävälle ihan paratiisi :) Myyjiä oli niin paljon, että neljässä tunnissa hädin tuskin kerkesimme kiertää koko hallin ja puolet pöydistä jäi siltikin katsomatta. Mahtava tapahtuma, edulliset hinnat ja muutenkin Luuleå oli todella kaunis kaupunki. Sinne mennään uudestaan. Varmasti. Ja onko ruotsalaiset sittenkin jotenkin rikkaampia kuin me, kun myytävät tavarat oli ihan eri tasoa, kuin esim. Oulun kirpputoreilla?

Käsityöt edistyy hissukseen, nyt on työn alla ehkä vähän liian suuritöinen peitto, mutta teen sen kyllä loppuun, kun visio on päässä valmiina, tekeminen vaan tökkii. Huiveja valmistuu ihan itsestään, paljettikoristein tietenkin.

Lokakuu on puolessa ja meidän terassilla kesäkukat vaan pukkaa uutta kukkaa tulemaan, onkse vähän outoa? No outoa tai ei, niin kauniilta ne vielä näyttää.

Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille ja pirteää ensi viikkoa!






keskiviikko 3. lokakuuta 2012

Visio vanhuuden päivistä :)

Ihana kuva, löydetty netin syövereistä!


Mukavaa viikkoa kaikille :)

lauantai 22. syyskuuta 2012

Pulleat pussukat

Ompelunurkkauksessa on pyörinyt pitkään virkattuja kukkaympyröitä, jotka ovat jotain kokeiluja tai sitten jääneet jostakin ylimääräiseksi, eikä niille ole ollut oikeen mitään käyttötarkoitusta.

Tänään sitten pyörittelen palasia ja hoksasin, että näistä vois tehdä vaikka pussukan käsveskaan pikkutavaroille. Ja eiku hommiin, ensin hurautin ompelukoneella huovan palasista sisäpuolen ja sitten virkkailin kukkaset kiinni. Virkkasin vielä pohjankin ja kiinnitin napin + kuminauhan, jolla pussukan saa kiinni. Ja näitähän piti tehdä heti kaksi ja koristella tietysti kimmellyksellä. Tuli tosi muhkeat ja isot, kännykkä, huulirasva ja pikkutavarat mahtuvat hyvin sisään! Tykkään, kovasti. Ja ympyröitä ois vielä lisääkin, mutta nyt lähden nauttimaan ilta-auringosta ja poimimaan loput karviaiset pensaasta. Lauantaita :)









lauantai 15. syyskuuta 2012

Kimmellystä

Olemme viikonlopun kahdestaan miehen kanssa, kun Tanssityttö on ystävänsä luona yökylässä. Illalla auringon tullessa esiin sadepäivän jälkeen kävimme nuuskimassa meren rantoja ja ihmettelemässä niin monia tyhjiä autiotaloja, mitä niiden omistajille on tapahtunut? Ja miksi niin kauniilla paikoilla olevat talot on jätetty tyhjilleen? Ihmeellistä...kävimme myös kuvaamassa uutta huivia yhden vanhan ja niin kauniin venevajan edessä. Huivi on Jussi-lankaa ja kukat koristeltu paljetein :) Tykkään!

Leppoisaa lauantai-iltaa kaikille ja Murmeliinalle  kiitos tunnustuksesta :)






tiistai 11. syyskuuta 2012

Onnin Peitto

Lähipiiriin syntyi kesällä Pikkuinen Onni :) Koen olevani Onnille kuin mummo, koska Onnin äiti oli minun ja mieheni "harjoituslapsi" ja edelleen Rakas ja Tärkeä meille!

Ja pitihän Onnin saada oma peitto. Peitto on tuttua 7-Veljestä ja malli taas oman pään syövereistä.

Paljon muutakin käsitöitä on syntynyt, lähinnä tyynyjä ja huiveja, niistä kuvia loppuviikosta :)






lauantai 11. elokuuta 2012

Käynti Ikeassa voi herättää piileviä kykyjä

Meillä on ollut kotona ongelma. Minun käsityöjutut ja Tanssitytön askartelu hommat valtaa sohvan ja kaiken pöytätilan. Niimpä yhtenä iltana hurautimme miehen kanssa Ikeaan ja mukaan lähti 2 pöytää, yhteensä
 2.5 metriä puhdasta tasoa. Sitten kotona tyhjensimme olohuoneen: telkkari sai lähteä, sitä ei siellä kukaan kuitenkaan katso, sitten lähti sohva, se siirtyi keittiön ruokailunurkkaukseen. Olkkarissa on nyt mukava rautasohva ja ruokailuryhmä ja se uusi 2.5 m:n pöytä :) Ja se on kuulkaas mukava homma. Siinä on nyt (melkein) kaikki keskeneräiset projektit ja tilaa tehdä niitä.

Sitten kun tuli se pöytä, niin alkoi tuntua, että tässähän vois vaikka piirtääkkin jotain. Ja niin niitä sitten alkoi syntymään, vesivärein maalattuja ihmeellisiä, siivellisiä, pyöreäkasvoisia tyyppejä,jotka silmät kiinni himmailevat pitkin ja poikin :) Niitä on nyt joka paikassa! Ja minä teen niitä vaan koko ajan lisää. En tiedä mistä tämmöinen maalausvimma nyt putkahti päähän, kun viimeksi olen piirtänyt varmaan yläasteella kuvaamotaidon tunnilla! Että tämmöistä tällä kertaa :)

Ja niin...se ongelma. Se ei ole vielä kokonaan poistunut, keittiön pöydälle riittää siltikin aina jotain "pieniä" projekteja, mutta se ei oikeastaan enää haittaa, kun sohva ja sohvapöytä on keittiössä, niin siellä on tilaa kestitä mukavia, rakkaita ystäviämme!

Leppoisaa Lauantaita kaikille :)






tiistai 31. heinäkuuta 2012

Hassu Hattu ja uusi huivi

Uusi huivi valmistui eilen illalla ja on samaa sarjaa aikaisempien saari-huivien kanssa. Värinä nyt ihanan syvän viininpunaista.

Ja sitten Se Hattu. Rakkautta ensi silmäyksellä :) Löysin hatun kirpputorilta ja joku on sen suurella sydämellä itse tehnyt kangas-kaitaleista ja ommellut vielä vuorenkin hattuun. Ja Se maksoi yhden euron!!! Ja Se sopi täydellisesti minun päähäni. Nyt minulla on saari-huivien seurana meriseikkailuihin myös saarihattu :) Olen käyttänyt välillä hattua kotonakin, illalla kun istun kuistilla neulomassa. Hatun piippa on niin korkea, että mies sanoi näkevänsä piipan jo kilometrin päästä kun on tulossa kotiin :)))) Tanssityttö huolehti taas eilen kun katselimme ukkosmyrskyä terassilla, että "onneksi sulla ei oo se outo hattu päässä, ku siihen piippaan vois iskeä salama".




torstai 26. heinäkuuta 2012

Kolme huivia

Viimeinen lomaviikko hurahti saaressa mökillä. Siellä virkkailin kolme huivia ja niihin vielä kukkasia. Kuvat on mitä on, ja muutenki eipä näistä enempää. Kivoja ja pehmeitä ovat. Lomaa jäljellä 3 päivää, miestä kuumottaa vielä lähtä käymään pikareissu Lapissa moottoripyörällä, saa nähdä mihin tässä vielä keretään :) Moottoripyöräily tai lähinnä nyt kyydissä istuminen siis, on ihan kivaa puuhaa, pitkillä matkoilla vaan harmittaa, kun ei voi neuloa siinä samalla...vai voisko????

Aurinkoisia päiviä!





torstai 12. heinäkuuta 2012

Loma ompeluksia

Kohta on kaksi viikkoa lomaa takana ja kaksi edessä. Viime viikolla pyörähdimme Tampereella täydentämässä lankavarastoa ja hurjastelemassa Särkänniemessä. Täytyy kyllä sanoa että Tampereen Lankamaailman alennusmyynti on pala taivasta maan päällä! Sieltä lähtikin mukaan sitten lankaa taas vuoden tarpeisiin.


Ennen lomaa leikkaamistani tilkuista syntyi tyynyjä ja pöytäliina. Pöytäliinasta piti tulla ensin sängyn peite Tanssitytön huoneeseen, mutta ei se sitten sinne värimaailmaan sopinut, niin olkoon sitten pöytäliinana siihen asti jos/kun innostun siitä jotain muuta vääntämään. Tilkkuja jäikin vielä, joten tyynyjä ainakin teen vielä lisää :) niitä ei voi koskaan olla liikaa!  Pari huiviakin virkkasin lomareissulla, niistä kuvia sitten kun nurmikko kuivuu!


Aurinkoisia päiviä kaikille :)









maanantai 25. kesäkuuta 2012

Näin se homma etenee

Yhtenä päivänä olin menossa Tiimariin ostamaan tytölle uusia piirustuskyniä, kun bongasin alekorista herkun värisiä tyynyliinoja -30% alennuksella. Kassatätin ihmetykseksi ostin kaikki mitä löytyi, ja löytyihän niitä yli 30 kpl. Hintaa jäi yhdelle vähän yli 2€, joten mistään suuren suuresta sijoituksesta ei ollut kyse :)

Sitten kotiin ja pyykille, päälliset koneeseen ja narulle. Ja kun olivat kuivuneet, ratkoin kaikki vetoketjut talteen. Sitten leikkasin tilkkuja, kahden kokoisia, ja tietysti keittiön pöydällä, ettei kukaan varmasti päässyt siihen syömään tai lehteä lukemaan kokonaiseen viikkoon...

Nyt iso kasa tilkkuja odottaa keittiön pöydän nurkalla, että ehtisin jossain välissä ompelemaan....aika tuntuu olevan vaan "kortilla" tällä viikolla, mutta onneksi loma jo häämöttää :)