shabby

tiistai 17. syyskuuta 2013

Paketti

Eilen tulin töistä kotiin, niin portailla odotti jätti-iso paketti!!!! Ja se paketti oli lankaa täynnä, kaikki ihania herkkuvärejä :)

Kerroinkin aiemmin, että kesällä lähetin yhteen paikkaan huiveja ja nyt voin paljastaa, että minun suunnittelemani ja tekemäni huivi julkaistaan Novitan Joulu-lehdessä! Palkkioksi siitä, sain tuon lankapaketin. I m Happy :D



Kaivoimpas sitten muistivihostani esiin kohdan "Pöllöohjeita", jospa minäkin, tosin näin "myöhäisheränneenä" neuloisin vaikka pöllösukat tai jotain muuta pöllömäistä.




sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Poweria

Kävimme moottoripyöräreissulla Pohojanmaalla, PowerParkissa;

-yövyttiin ihanassa Hotel Montsassa
-kiljuttiin ja huudettiin (minä kiljuin, mies huusi) 5D-elokuvan melskeessä
-syötiin pahoja hampurilaisia ja juotiin hyvänmakuisia juomia
-hämmästeltiin mieletöntä ilotulitusta
-ihmeteltiin ihmisiä, jotka uskalsi mennä huvipuiston laitteisiin ja vielä selvästi tykkäsivät siitä
-nautittiin lämpimästä ilmasta
-kateltiin (ja kuunneltiin) loputtomasti ympyrää ajavia carting-autoja
ja mentiin illalla tyytyväisinä nukkumaan.


Sunnuntai aamuna lähdimme jo ysin maissa ajelemaan Kauhavan kautta kotiin. Tarkoitus oli myös käydä tsekkaan Juhani Palmua, mutta aateltiin, että Juhani taitaa vielä nukkua...ja kun Kauhavalle päästiin, niin sekin selvis, miksi Juhani maalaa enimmäkseen latoja... Kauhavalta löytyi myös tuttu tien nimi :)

Moottoripyörä-ystävät oli ajaneet meitä Ylivieskaan vastaan, kun niillä oli ollut jo niin ikävä meitä :)

Mukava reissu. Taas jaksaa arkea.

Ai käsitöitä....Mitä ne on? Nooh, jospa seuraavaksi jotain niistäkin.






sunnuntai 1. syyskuuta 2013

Viikonloppuna

Viikonloppuna näitä kaikkia, sopivassa määrin :)






lauantai 17. elokuuta 2013

Hei Prinsessa

Tökkivä, vastustava, mököttävä peitto on valmis ja sai nimekseen Hei Prinsessa. Lankana pääosin 7-veljestä ja seassa prinsessa aiheisia kankaan palasia. Peiton koko 160x185. Seuraava peitto on tekeillä niistä aiemmin leikkaamistani pyörylöistä. Nyt pihalle vielä vähäksi aikaa virkkailemaan. Illalla olis ohjelmassa hyvää ruokaa ja stand uppia Oulun Kaupunginteatterissa. Mukavaa viikonloppua!








sunnuntai 4. elokuuta 2013

Mellin perässä kaupunkiin

Lehdestähän se bongasin , että Melli Mellon kankaat olivat saapuneet Eurokankaaseen. Siispä kaupunkiin, kun Mellihän on niin mun herkkua. Mutta nyt taiskin olla liian makeaa. Vaikka olen todellinen väri-fani, tämän kesän Mellit vaatikin vähän sulattelua. Ostimpa sitten vain ihanan kassin, 3 euroa ja kotimatkalla hain Käsityökauppa Ilosta kasan liukuvärjättyä viron villaa, kun tuntui, että pitää jotain väriä saada...Mellit jäi nyt muhimaan takaraivoon, että mihin ja mitä ja juu tai ei.

Mitään käsitöitä ei vain valmistu. Paljon on kyllä kesken. Mutta jospa sitte syssymmällä.

Alimmat kuvat mellimello.com sivulta napattuja.




maanantai 1. heinäkuuta 2013

Paistaa se päivä....

..Norjassakin :) Viime tiistaina starttasimme ystäväpariskunnan kanssa moottoripyörät ja ajoimme kahdeksi yöksi Posiolle mökkeilemään.

Jatkoimme miehen kanssa kaksin Saariselällä, sieltä Utsjoelle, Nuorgamiin ja Norjaan. Pienen pieni pala Norjaa on nyt kierretty, upeaa maisemaa ja meri on niin hieno!!! Paljon mutkaista tietä, "erikoisia" ihmisiä ja paljon nähtävää. Eka päivänä ehdimme olla tunnin Norjan puolella ja ihmetellä kapeita teitä, kun pysähdyttiin levähdyspaikalle ottamaan kuvia, yhtäkkiä kuului kauhea rysäys ja mies ehti nähdä kun mottooripyörä ajoi jyrkässä mutkassa metsään! Kuin ihmeen kaupalla norjalainen mies selvisi ulosajosta loukkaantumatta, siinä vaiheessa tuli mieleen, että onko järkeä jatkaa eteenpäin kun norjalaiset ajavat todella kovaa ja tiet on niin mutkaisia ja kapeita, mutta onneksi päätettiin jatkaa.
Rengaskin puhkesi yhdessä pikkukylässä, josta ei millään meinannut löytyi ihmistä joka olisi puhunut englantia, lopulta löytyi kaksi n.65-vuotiasta pappaa, jotka puhuivat englantia ja auttoivat meitä jatkamaan matkaa.

Paljon on tämän viikon aikana nähty, koettu, naurettu, kastuttu, hämmästelty ja ihasteltu, nähty  caravaanareita ja kullankaivajia, jututettu mukavia motoristeja ja muita reissaajia (Terveisiä Heinolaan Kissakalan pyytäjille). Mutta sen on varmaa, että Norjaan tullaan uudelleen.
Nyt ollaan Utsjoella hotellissa kuivattelemassa vaatteita ja huomenna lähdemme ajelemaan n.700km kotiin päin. Mies tuossa piirtelee kartaan jo seuraavan Norjan reissun reittiä :)

ps. Tanssityttö on menossa laivalla Tukholmaan ja laivalla on myös Robin ;) iiiiiik!




sunnuntai 23. kesäkuuta 2013

Syysloma

Loma on kyllä tuntunut ihan säiden puolesta syyslomalta, jos ei sada, niin ainakin tulee kovasti ja on pilvessä. Noooh, syksyhän on mun lempi vuodenaika, mutta ois kiva saada vähän aurinkoakin. On se yöllä paistanut! Monena yönä olen käynyt viiden maissa hereillä ja voi kun on ollut kaunis auringon paiste, mutta sitten yhdeksän-kymmenen maissa kun meidän poppoo heräilee, niin syksy on taas tullut. Pitäis varmaan vaihtaa niin, että valvoo aamuöisin :)

Mutta en valita (tämän enempää), ollaan ainakin nukuttu hyvin ja joka päivä varmasti myös päiväunet. Kissakin vaan nukkuu. Hereillä olo aikana olen leikannut ympyröitä (huomaa kuvassa ammattilaisen välineet: pyörylän sabluunana autotallista löytynyt teippirulla) ja ommellut. Lisäksi olen virkannut yhden peiton, joka julkaistaan yhdessä ihanassa lehdessä toivottavasti syksyllä :) Ja kaksi huivia on lähtenyt postinpojan mukana maailmalle arvosteltavaksi, saa nähdä kuuluuko niistä mitään...lupaan kertoa sitten teillekkin.

Tanssityttö lähtee aamulla reiluksi viikoksi Turkuun. Kääk, ikävä varmasti tulee, puolin ja toisin. Ollaanki miehen kanssa ekaa kertaa 12 vuoteen näin pitkä aika ihan kaksin, mitähän me keksitään...mies sanoikin, että varmaan pelataan korttia ja siivotaan kaappeja...hih :)

Auringonpilkahduksia teidän syys- eiku kesäpäiviin!







sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Loma

Meillä alkoi Loma :) Ensin vietettiin Tanssitytön synttärit ja tänään hurautimme Ikaalisiin meidän vakkari hotelliin. Täällä viivytään muutama päivä ja jatko mennään fiiliksen mukaan.Tulo matkalla pyörähdimme Powerparkissa, siellä on kyllä kauniita rakennuksia ja ihania rautaportteja!!! Turisteja oli todella vähän, koko huvipuisto oli melkein tyhjä, nyt ei olis tarvinnut jonotella laitteisiin.

 Mummo jäi talon vahdiksi, hoitamaan kukkia ja kissaa. Nyt vaan ollaan ja ollaan ja sitten varmaan vielä vähän ollaan :)

Huomenna hengästytän itseni Tampereen Lankamaailmassa!

Aurinkoisia kesäpäiviä!







torstai 30. toukokuuta 2013

Etuajassa...

Eihän nyt pitäis olla näin lämmintä! Mutta kun on ja onkin kunnolla. Päivät menee toimistossa (onneksi ilmastoidussa) ja kun kotiin lähtee, on auton mittarissa 42 astetta lämmintä, mies sanoi, että kannattaa jättää ikkunat vähän raolleen, niin auto ei ole niin kuuma...juu, auttoi...tänään ei ollut kuin 39 astetta! Onneksi autossakin on ilmastointi, eikä tarvi mitään huikeita matkoja ajella.

Iltaisin istunkin sitten terassilla ja kudon tai virkkaan. Uusi/vanha peitto valmistuu pikkuhiljaa. Se peitto joka tökki, on purettu osittain ja valmistuu nyt vähän erilaisena, ei niin tökkivänä.

Tänään huomasin siinä istuessani, että eräs muukin kutoi ihan vieressäni ja hienoa jälkeä saikin aikaan :)

Vielä 6 työpäivää ja sitten loma. Toivottavasti edes vähän lämpöä riittäisi sinnekkin.

ps. Eilen ilmestyneessä Unelmien Talo ja Koti -lehdessä on pieni juttu blogistani :)






perjantai 10. toukokuuta 2013

AikaPula

Mihin se katoaa, se Aika? Nyt on jo pitkään tuntunut ettei oikein ehdi mitään. Ideoita pursuaa, mutta niitä ei ehdi totetuttaa...pitäis varmaan vähän hidastaa. Mutta kun kivoja juttuja on niin paljon, eikä mistään raaskisi luopua. Tällä hetkellä on kesken 3 huivia ja 1 peitto, sekä pari Top Secret -projektia.

Mutta sittenpä lävähtää monta juttua yhtäaikaa valmiiksi :)

Muumikaapin sain kuitenkin siivottua eilen, onhan sekin jo jotain!



Aurinkoista viikonloppua!!!