Viikonloppuna sylissäni oli tungosta. Uuden keskeneräisen peiton jouduin pakottamaan syliini, kun inspiraatio on kadonnut kokonaan. Kun ei ollut peittoa, niin syliin tuli joka välissä kissa tai nuhainen Tanssityttö. Mutta en valita, sylissäni on tilaa :)
Pakko vinkata vielä teille ihanasta Maatuska vahakankaasta jonka löysin Jyskistä. Hinta vain 4€/meri. Ostin kaksi metriä. En tiedä kyllä mitä sillä teen, mutta kaunis se on!
maanantai 18. marraskuuta 2013
sunnuntai 3. marraskuuta 2013
Jossain....sataa valkeaa lunta
..mutta ei täällä, muuten oli kyllä ihana ilma! Just sopiva ilma nuuskimiseen meren rannalla ja Uusi peittokin pääsi mukaan. Peitossa lankana tällä kertaa pääosin Novitan Nallea, virkkasin sitä kahdesta kerästä yhtä aikaa (=kahdella langalla), että sain peitosta muhkeamman ja pehmeämmän. Tykkään! Ja malli taas itse piirustelema ja suunnittelema!
Sunnuntaita :) toivottelee Sufferiina
Sunnuntaita :) toivottelee Sufferiina
sunnuntai 20. lokakuuta 2013
Tossua toisen eteen
Ei täällä mitään pöllösukkia valmistunut vaan tossuja sitten niidenkin edestä. Eikä näistäkään pöllömpiä tullut :) Monta tossua piti ensin virkata ja purkaa, että sain mallin sellaiseksi kuin halusin ja nyt tekis mieli tehdä näitä lisää!
Syksyistä sunnuntaita!
Syksyistä sunnuntaita!
perjantai 11. lokakuuta 2013
Joulu
Ensi viikolla ti 15.10 ilmestyy Novitan Joululehti, yli 50 ihanaa jouluista ohjetta. Mukana myös minun suunnitelemani ja tekemäni huivi :) Tässä maistiaskuvia.
tiistai 17. syyskuuta 2013
Paketti
Eilen tulin töistä kotiin, niin portailla odotti jätti-iso paketti!!!! Ja se paketti oli lankaa täynnä, kaikki ihania herkkuvärejä :)
Kerroinkin aiemmin, että kesällä lähetin yhteen paikkaan huiveja ja nyt voin paljastaa, että minun suunnittelemani ja tekemäni huivi julkaistaan Novitan Joulu-lehdessä! Palkkioksi siitä, sain tuon lankapaketin. I m Happy :D
Kaivoimpas sitten muistivihostani esiin kohdan "Pöllöohjeita", jospa minäkin, tosin näin "myöhäisheränneenä" neuloisin vaikka pöllösukat tai jotain muuta pöllömäistä.
Kerroinkin aiemmin, että kesällä lähetin yhteen paikkaan huiveja ja nyt voin paljastaa, että minun suunnittelemani ja tekemäni huivi julkaistaan Novitan Joulu-lehdessä! Palkkioksi siitä, sain tuon lankapaketin. I m Happy :D
Kaivoimpas sitten muistivihostani esiin kohdan "Pöllöohjeita", jospa minäkin, tosin näin "myöhäisheränneenä" neuloisin vaikka pöllösukat tai jotain muuta pöllömäistä.
sunnuntai 8. syyskuuta 2013
Poweria
Kävimme moottoripyöräreissulla Pohojanmaalla, PowerParkissa;
-yövyttiin ihanassa Hotel Montsassa
-kiljuttiin ja huudettiin (minä kiljuin, mies huusi) 5D-elokuvan melskeessä
-syötiin pahoja hampurilaisia ja juotiin hyvänmakuisia juomia
-hämmästeltiin mieletöntä ilotulitusta
-ihmeteltiin ihmisiä, jotka uskalsi mennä huvipuiston laitteisiin ja vielä selvästi tykkäsivät siitä
-nautittiin lämpimästä ilmasta
-kateltiin (ja kuunneltiin) loputtomasti ympyrää ajavia carting-autoja
ja mentiin illalla tyytyväisinä nukkumaan.
Sunnuntai aamuna lähdimme jo ysin maissa ajelemaan Kauhavan kautta kotiin. Tarkoitus oli myös käydä tsekkaan Juhani Palmua, mutta aateltiin, että Juhani taitaa vielä nukkua...ja kun Kauhavalle päästiin, niin sekin selvis, miksi Juhani maalaa enimmäkseen latoja... Kauhavalta löytyi myös tuttu tien nimi :)
Moottoripyörä-ystävät oli ajaneet meitä Ylivieskaan vastaan, kun niillä oli ollut jo niin ikävä meitä :)
Mukava reissu. Taas jaksaa arkea.
Ai käsitöitä....Mitä ne on? Nooh, jospa seuraavaksi jotain niistäkin.
-yövyttiin ihanassa Hotel Montsassa
-kiljuttiin ja huudettiin (minä kiljuin, mies huusi) 5D-elokuvan melskeessä
-syötiin pahoja hampurilaisia ja juotiin hyvänmakuisia juomia
-hämmästeltiin mieletöntä ilotulitusta
-ihmeteltiin ihmisiä, jotka uskalsi mennä huvipuiston laitteisiin ja vielä selvästi tykkäsivät siitä
-nautittiin lämpimästä ilmasta
-kateltiin (ja kuunneltiin) loputtomasti ympyrää ajavia carting-autoja
ja mentiin illalla tyytyväisinä nukkumaan.
Sunnuntai aamuna lähdimme jo ysin maissa ajelemaan Kauhavan kautta kotiin. Tarkoitus oli myös käydä tsekkaan Juhani Palmua, mutta aateltiin, että Juhani taitaa vielä nukkua...ja kun Kauhavalle päästiin, niin sekin selvis, miksi Juhani maalaa enimmäkseen latoja... Kauhavalta löytyi myös tuttu tien nimi :)
Moottoripyörä-ystävät oli ajaneet meitä Ylivieskaan vastaan, kun niillä oli ollut jo niin ikävä meitä :)
Mukava reissu. Taas jaksaa arkea.
Ai käsitöitä....Mitä ne on? Nooh, jospa seuraavaksi jotain niistäkin.
sunnuntai 1. syyskuuta 2013
lauantai 17. elokuuta 2013
Hei Prinsessa
Tökkivä, vastustava, mököttävä peitto on valmis ja sai nimekseen Hei Prinsessa. Lankana pääosin 7-veljestä ja seassa prinsessa aiheisia kankaan palasia. Peiton koko 160x185. Seuraava peitto on tekeillä niistä aiemmin leikkaamistani pyörylöistä. Nyt pihalle vielä vähäksi aikaa virkkailemaan. Illalla olis ohjelmassa hyvää ruokaa ja stand uppia Oulun Kaupunginteatterissa. Mukavaa viikonloppua!
sunnuntai 4. elokuuta 2013
Mellin perässä kaupunkiin
Lehdestähän se bongasin , että Melli Mellon kankaat olivat saapuneet Eurokankaaseen. Siispä kaupunkiin, kun Mellihän on niin mun herkkua. Mutta nyt taiskin olla liian makeaa. Vaikka olen todellinen väri-fani, tämän kesän Mellit vaatikin vähän sulattelua. Ostimpa sitten vain ihanan kassin, 3 euroa ja kotimatkalla hain Käsityökauppa Ilosta kasan liukuvärjättyä viron villaa, kun tuntui, että pitää jotain väriä saada...Mellit jäi nyt muhimaan takaraivoon, että mihin ja mitä ja juu tai ei.
Mitään käsitöitä ei vain valmistu. Paljon on kyllä kesken. Mutta jospa sitte syssymmällä.
Alimmat kuvat mellimello.com sivulta napattuja.
Mitään käsitöitä ei vain valmistu. Paljon on kyllä kesken. Mutta jospa sitte syssymmällä.
Alimmat kuvat mellimello.com sivulta napattuja.
maanantai 1. heinäkuuta 2013
Paistaa se päivä....
..Norjassakin :) Viime tiistaina starttasimme ystäväpariskunnan kanssa moottoripyörät ja ajoimme kahdeksi yöksi Posiolle mökkeilemään.
Jatkoimme miehen kanssa kaksin Saariselällä, sieltä Utsjoelle, Nuorgamiin ja Norjaan. Pienen pieni pala Norjaa on nyt kierretty, upeaa maisemaa ja meri on niin hieno!!! Paljon mutkaista tietä, "erikoisia" ihmisiä ja paljon nähtävää. Eka päivänä ehdimme olla tunnin Norjan puolella ja ihmetellä kapeita teitä, kun pysähdyttiin levähdyspaikalle ottamaan kuvia, yhtäkkiä kuului kauhea rysäys ja mies ehti nähdä kun mottooripyörä ajoi jyrkässä mutkassa metsään! Kuin ihmeen kaupalla norjalainen mies selvisi ulosajosta loukkaantumatta, siinä vaiheessa tuli mieleen, että onko järkeä jatkaa eteenpäin kun norjalaiset ajavat todella kovaa ja tiet on niin mutkaisia ja kapeita, mutta onneksi päätettiin jatkaa.
Rengaskin puhkesi yhdessä pikkukylässä, josta ei millään meinannut löytyi ihmistä joka olisi puhunut englantia, lopulta löytyi kaksi n.65-vuotiasta pappaa, jotka puhuivat englantia ja auttoivat meitä jatkamaan matkaa.
Paljon on tämän viikon aikana nähty, koettu, naurettu, kastuttu, hämmästelty ja ihasteltu, nähty caravaanareita ja kullankaivajia, jututettu mukavia motoristeja ja muita reissaajia (Terveisiä Heinolaan Kissakalan pyytäjille). Mutta sen on varmaa, että Norjaan tullaan uudelleen.
Nyt ollaan Utsjoella hotellissa kuivattelemassa vaatteita ja huomenna lähdemme ajelemaan n.700km kotiin päin. Mies tuossa piirtelee kartaan jo seuraavan Norjan reissun reittiä :)
ps. Tanssityttö on menossa laivalla Tukholmaan ja laivalla on myös Robin ;) iiiiiik!
Jatkoimme miehen kanssa kaksin Saariselällä, sieltä Utsjoelle, Nuorgamiin ja Norjaan. Pienen pieni pala Norjaa on nyt kierretty, upeaa maisemaa ja meri on niin hieno!!! Paljon mutkaista tietä, "erikoisia" ihmisiä ja paljon nähtävää. Eka päivänä ehdimme olla tunnin Norjan puolella ja ihmetellä kapeita teitä, kun pysähdyttiin levähdyspaikalle ottamaan kuvia, yhtäkkiä kuului kauhea rysäys ja mies ehti nähdä kun mottooripyörä ajoi jyrkässä mutkassa metsään! Kuin ihmeen kaupalla norjalainen mies selvisi ulosajosta loukkaantumatta, siinä vaiheessa tuli mieleen, että onko järkeä jatkaa eteenpäin kun norjalaiset ajavat todella kovaa ja tiet on niin mutkaisia ja kapeita, mutta onneksi päätettiin jatkaa.
Rengaskin puhkesi yhdessä pikkukylässä, josta ei millään meinannut löytyi ihmistä joka olisi puhunut englantia, lopulta löytyi kaksi n.65-vuotiasta pappaa, jotka puhuivat englantia ja auttoivat meitä jatkamaan matkaa.
Paljon on tämän viikon aikana nähty, koettu, naurettu, kastuttu, hämmästelty ja ihasteltu, nähty caravaanareita ja kullankaivajia, jututettu mukavia motoristeja ja muita reissaajia (Terveisiä Heinolaan Kissakalan pyytäjille). Mutta sen on varmaa, että Norjaan tullaan uudelleen.
Nyt ollaan Utsjoella hotellissa kuivattelemassa vaatteita ja huomenna lähdemme ajelemaan n.700km kotiin päin. Mies tuossa piirtelee kartaan jo seuraavan Norjan reissun reittiä :)
ps. Tanssityttö on menossa laivalla Tukholmaan ja laivalla on myös Robin ;) iiiiiik!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)


.jpg)




























