shabby

tiistai 13. toukokuuta 2014

Paluu puikkoihin

Joskus elämä nakkaa eteen jotain, joka lamaannuttaa pitkäksi aikaa. Ja kun pelko tulevasta meinaa ottaa yliotteen, silloin leivotaan hiljakselleen sämpylöitä ja pullaa, köllötellään kullan kainalossa sohvalla tai istutaan vaan metsässä ja kuunnellaan. Ja odotetaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Tällä kertaa se toi jotain hyvää, parempaa, pehmeämpää ja armollisempaa.

Tästä taas eteenpäin, ehkä hitusen muuttuneena ja enempi heränneenä :)





tiistai 8. huhtikuuta 2014

Mandala-peitto

Mandalat on mukavia väritellä, kun sille päälle sattuu. Ja pitihän siitä tyylistä väkertää peittokin, kun siltä alkoi tuntumaan. Pikkuisen jäi harmittamaan, että keskiosan "Mandala" jäi niin pieneksi, vai liekkö peitto lipasahtanut taas ympäriltä liian isoksi :) Mutta sen verran jäi vaivaamaan, että tämän tyylinen pitää tehdä toinenkin.







keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

Hei Kevät!

Kun Kevät ja Aurinko kolkuttelee ulko-ovella niin tekee mieli ommella jotain. Löytyi tilkkuja, joista syntyi muhkeita tyynyjä :)

Aurinkoisia päiviä kaikille!




perjantai 14. maaliskuuta 2014

Loma

Olimme viime viikon koko perhe lomalla. Vietimme Oulussa pari yötä, singahtelimme kaupungilla, taidemuseossa (Kokon pippelinäyttely ei oikein auennut), elokuvissa (The Monuments Men, puolet elokuvasta meni täysin ohi, kun en millään päässyt kiinni juonesta), mutta muuten oli kyllä kaikin puolin mukavaa!

Loppu loma oltiin kotona ja öllötettiin. Ikäkö sen tekee, että just kun kroppa ja mieli tajuaa, että Hei! nyt ollaanki lomalla, niin huomaa, että huomenna pitää mennä jo töihin!? Nykyään sytyn hitaammin ja sammun aikaisemmin :) kun nukkumassa oltiin lomallakin joka ilta jo ennen kymmentä!  Mutta pari peittoa pääsi loppusuoralle, niistä lisää seuraavassa postauksessa.







keskiviikko 12. helmikuuta 2014

Värikylpyä

Uusin peitto valmistui alkuviikosta. Koko 165cm x 145cm. Kuvat on mitä on, kun viiden aikaan ei oikein tahdo valo vielä riittää. Mutta värejä on. Ja riittävästi :) Ja tykkään!





maanantai 3. helmikuuta 2014

Radioaalloilla...

Tänä aamuna juttelimme Yleisradion Anu Packalénin kanssa bloggaamisesta Yle Puheen Bloginautissa. Tässä linkki jutusteluumme http://areena.yle.fi/radio/2158654


Mukavaa viikon alkua kaikille!
Ja Kiitos Anulle mukavasta haastattelusta!

torstai 16. tammikuuta 2014

Uusi Vuosi...

..Uudet jutut. Vuosi vierähti ja nyt elellään (ja palellaan) jo tammikuuta. Kesken on pari peittoa, yks huivi ja yhdet sukat. Joka paikka on täynnä jo projekteja ja niiden "poikasia". Lisäksi pari suunnittelu hommaa odottelee inspiraatiota. Näillähän jo lähtee uusi vuosi hyvin käyntiin! Hyvää alkanutta vuotta kaikille, pitäkää villasukat ja villahousut jalassa (ainakin tuonne maaliskuulle saakka :)

ps.  Uudessa Unelmien Talo ja Koti lehdessä on minun suunittelemani ja toteuttamani Vadelmankukka-peitto ohjeineen. Sekä Novitan 7.2 ilmestyvässä Kevät-lehdessä uusi Iso Kukkainen Kanervainen huivi minun käsialaani.







perjantai 27. joulukuuta 2013

Joulu

Ohi on. Sain virkattua uuden peiton melkein valmiiksi, jokuhan siinä vielä kanittaa, se näyttää tylsältä ja ankealta, jotaki siihen pitää vielä keksiä ennen kun kehtaa esitellä. Siinäpä sitten miettiessä kudoin  kirjoneulesukat. Että näillä mentiin joulun ohi.

Tänään töissä ja sitten olisi 10 päivän loma :) Silloin varmaan lisää kirjoneulesukkia ja jospa siihen peittoonkin saisin vähän inspiraatiota. (ja Lankamaailman Alessa täytyy käydä... ainakin kattomassa).




perjantai 29. marraskuuta 2013

Pyörylät mattotelineellä

Uusin peitto on tehty pyörylöistä; virkatuista ja kankaisista. Tykkään tosi paljon. Mies kuvasi peiton mattotelineellä :) ja hyvinhän se siitä esille tulee.

ps. Huomenna Pohjankartanossa Naisten Joulumessuilla voi nähdä tämän(kin) peiton livenä.





maanantai 18. marraskuuta 2013

Viikonloppuna

Viikonloppuna sylissäni oli tungosta. Uuden keskeneräisen peiton jouduin pakottamaan syliini, kun inspiraatio on kadonnut kokonaan. Kun ei ollut peittoa, niin syliin tuli joka välissä kissa tai nuhainen Tanssityttö. Mutta en valita, sylissäni on tilaa :)

Pakko vinkata vielä teille ihanasta Maatuska vahakankaasta jonka löysin Jyskistä. Hinta vain 4€/meri. Ostin kaksi metriä. En tiedä kyllä mitä sillä teen, mutta kaunis se on!