shabby

torstai 20. marraskuuta 2014

Tampereen Käsityömessut

Viime perjantaina hyppäsimme Tanssitytön kanssa junaan ja puksuttelimme Tampereelle käsityömessuille. Ja olihan siellä kaikkea ja paljon!!!! Vähän meinasi tulla paljous-ähky, mutta monta ideaa ja ajatusta tarttui matkaan. Paljon oli saman tyylisiä myyntipaikkoja,  pellavavaatteita ja pussukoita. Mutta sitten oli niitä helmiäkin, niin kauniita myyntipöytiä, ettei niistä saanut silmiään irti. Harmi (ja yllätys) ettei messuilla saanut ottaa valokuvia!

Koska olimme minibudjetilla reissussa, lähdimme iltajunalla jo takaisin pohjoiseen. Tanssityttö kävi tosin ensin kotiin lähtöä Tigerissa (sillä ehdolla lähti mukaan, että sinne pääsee).

Mukava reissu, ensi vuonna varmasti uudestaan, mutta sitten voisi jäädä yöksi, niin ehtisi kauemmin kierrellä messuilla.


Nyt odotellaan sitten Titityyn reissua Jyväskylään :) ja odotellessa vaikka virkataan jotain!

maanantai 27. lokakuuta 2014

Onnea on...

...Ihana luonto, joka voimaannuttaa ja väreillään virkistää...

...työpaikka, jonka vierestä löytyy tällainen paikka...
...uusi pörröinen peittomalli, joka hakee vielä muotoaan...


Eipä tässä muuta tällä kertaa :)







keskiviikko 15. lokakuuta 2014

Hei me pyöritään taas...

Pyörylät tipahti koukulta viikonloppuna. Kuvauspaikkana tuttu meren ranta ja siellä wanha verkkovaja. Kuvaushetken kruunasi kymmenien joutsenten lipuminen meressä auringonlaskuun. Upea näky ja hetki! Ja peittokin on mieluinen :)








maanantai 29. syyskuuta 2014

Syksy

Elellään ja olellaan minun lempi vuodenajassani. Metsä on kuin syli ja myrkkykin on piilotettu raesokerin alle. Elämä on näyttänyt lähiviikkoina taas merkkejä siitä, että mikään ei ole ikuista, välillä on surua ja murhetta ja sitten taas nurkan takana valoa ja iloa. Mutta sitähän elämä on. Liikettä, kasvua, kehitystä ja välillä pari askelta taakse päin.

Nauttikaa luonnon väriloistosta, sukeltakaa lehtikasoihin ja ihmetelkää syksyistä myrskyävää merta. Niin mekin tehdään :)






sunnuntai 24. elokuuta 2014

Vadelmankukkapeitto

Oma mallini, vähän erin sävyisellä reunuksella :)






sunnuntai 10. elokuuta 2014

Kesäloma

Loma hurahti helteisissä merkeissä. Eilen jo tuntui ihanalta kun pitkästä aikaa satoi ja lämpömittari laski alle kahdenkymmenen. Tästä lomasta jäi erityisesti mieleen Gancut purjevene regatta Turussa, henkeä salpaavan kaunis Rauman vanha kaupunki (sinne pitää mennä uudestaan) ja helteiset hetket meren rannalla sekä hikinen (mutta hauska) moottoripyöräreissu. Marjojakin on hamstrattu pakkaseen talven varalta ja uutta peittoa aloitettu (kolme kesken)

 Huomenna sitten reippaana töihin! Joululomia odotellessa...
























torstai 24. heinäkuuta 2014

Jumitusta

Lieneekö helteestä johtuvaa, että virkkauskoukkukäsi  on jumiutunut kukka asentoon, eikä sieltä nyt muuta ole syntynyt. Joten tässä Ruusupeitto nro.3. Tämä matkaa täältä pohjoisen meren rannalta pääkaupunkiseudulle!

Ja meillä on loma, joten helteet...saa jatkua :)

ps. jos joltain vielä puuttuu oma ruusupeitto, niin täällä vois syntyä vielä pari ylimääräistä :)








tiistai 1. heinäkuuta 2014

To Do-listalle...

Tämä ihana huivi on pakko tehdä kesälomalla, lankakin ois jo valmiina...Pitkään näitä olen muissa blogeissa tuijotellut! Malliin tarkempi ohje löytyy blogista http://lindevrouwsweb.blogspot.fi/
(kuvat myös sieltä).

Vielä 9 päivää töitä ja sitten loma :)



keskiviikko 25. kesäkuuta 2014

Vadelmankukka peiton ohje

Tämän linkin takaa http://www.unelmientalojakoti.fi/jutut/virkkaa-vadelmankukka-peitto
löytyy ohje Vadelmankukka-peittooni, joka julkaistiin Unelmien Talo ja Koti lehdessä tammikuussa :)





tiistai 24. kesäkuuta 2014

Juhannus

Me lähdettiin juhannukseksi kylmää  pakoon, ihan näin meijän murteella sanottuna Troppiikkiin. (suomennos:Kuusamon Tropiikki). Tanssityttö kaverinsa kera ui ihonsa rusinaksi joka päivä ja me miehen kanssa vaan nukuttiin, luettiin kirjoja ja syötiin. Ja välillä saunottiin.

Rukalla olis muuten päässyt vielä pulkkamäkeenki!

Uusi peitto lähti myös koukulle, nyt on taas kolme kesken...mutta kun ideoita pursuaa ku voikukkia pihalla, niin pakko aina aloittaa uus, kun siltä tuntuu :)