Eilen olin Tanssitytön kanssa Oulussa Kirsi Rannon tunnin pituisessa Enkelimeditaatiossa, Kirsi oli ihana, kaunis katsella ja kuunnella. Kiitos myös kaikille ihanille joita tapasin ja sain lämpimiä halauksia!
maanantai 23. helmikuuta 2015
Valamis, niinku meillä päin sanotaan :)
Tilauksesta tehty peitto kokoa n.145x195. Toiveena oli paljon väriä, toivottavasti on riittävästi :)
Eilen olin Tanssitytön kanssa Oulussa Kirsi Rannon tunnin pituisessa Enkelimeditaatiossa, Kirsi oli ihana, kaunis katsella ja kuunnella. Kiitos myös kaikille ihanille joita tapasin ja sain lämpimiä halauksia!
Eilen olin Tanssitytön kanssa Oulussa Kirsi Rannon tunnin pituisessa Enkelimeditaatiossa, Kirsi oli ihana, kaunis katsella ja kuunnella. Kiitos myös kaikille ihanille joita tapasin ja sain lämpimiä halauksia!
torstai 12. helmikuuta 2015
Väriterapiaa
Kohta on uusin peitto valmis, tästä tulee oikea värien ilotulitus :) Oikea terapiapeitto, kun saa joka välissä vaihtaa väriä ja leikkiä langoilla mielin määrin! Viikonloppuna mennään mökille, metsän ja lumen keskelle, laitetaan kännykät kiinni ja itsemme laturiin! Tanssityttö jää mummin ja kavereiden kanssa kotiin (kuulemma vahtimaan kissaa).
Valoa ja väriä teidänkin päiviinne!
Valoa ja väriä teidänkin päiviinne!
maanantai 19. tammikuuta 2015
Elämäntuntoa taiteesta
Yhtenä iltana pyörähdin kotipaikkani kirjastoon ja jähmetyin oven suuhun, aulassa aukeni jotain tosi ihanaa ja värikästä! Siellä oli ikäihmisten päivätoiminnan ryhmän pienimutoinen näyttely, joka on osa Elämäntuntoa taiteesta-hanketta. Näyttelytilassa oli kaksi keinutuolia, nimeltään Elämänkerta ja Keinahteleva menneisyys. Keinutuoleihin oli koottu käsitöitä, helmiä, kankaita ja monenmoista pientä yksityiskohtaa. Kerrassaan ihastuttava! Taiteen ei aina tarvitse olla isoa ja mahtipontista, kaksi keinutuoli riittää hämmennykseen, ihastukseen...kaikkeen tunneskaalaan.
Nämä keinutuolit voi nähdä myös kesällä Oulun Taidemuseolla, näin kertoo minulle paikallislehti :)
Nämä keinutuolit voi nähdä myös kesällä Oulun Taidemuseolla, näin kertoo minulle paikallislehti :)
tiistai 30. joulukuuta 2014
Sammalprinsessan peitto nro2
Tässä se sitten on, Sammalprinsessan peitto nro 2. Lankana pääosin Novitan Jussia ja 7-veljestä sekä muita villasekoitelankoja. Koko 140x160. Tykkään.
Tänään tultiin "kaupunkiasunnolle" jo uudenvuoden viettoon, me + kolme kikattavaa teinityttöä :) Suunitelmissa on käydä taidemuseolla kissanäyttelyssä, kun kuulemma sisäänpääsymaksuna käy mm.kissanruokapurkki :) Muuta ohjelmaa ei ole, pikaseen kävin jo Nappi Kikassa hypistelemässä lankoja ja jos huomenna kävis vielä tsekkaan Lankamaailman alen. Ja tietysti käsityö on mukana, tällä kertaa puuvillalangasta pitäisi keksiä joku kiva huivimalli. Näillä eväillä siis kohti uutta vuotta.
ps. Meri ei ole vielä jäässä.
Tänään tultiin "kaupunkiasunnolle" jo uudenvuoden viettoon, me + kolme kikattavaa teinityttöä :) Suunitelmissa on käydä taidemuseolla kissanäyttelyssä, kun kuulemma sisäänpääsymaksuna käy mm.kissanruokapurkki :) Muuta ohjelmaa ei ole, pikaseen kävin jo Nappi Kikassa hypistelemässä lankoja ja jos huomenna kävis vielä tsekkaan Lankamaailman alen. Ja tietysti käsityö on mukana, tällä kertaa puuvillalangasta pitäisi keksiä joku kiva huivimalli. Näillä eväillä siis kohti uutta vuotta.
ps. Meri ei ole vielä jäässä.
perjantai 26. joulukuuta 2014
Tapanin ajelulla
Ihana joulu lapin lumisissa maisemissa lähestyy loppuaan. Tänään kävimme Tapaninpäivän ajelulla, Osa porukasta meni porolla ja me muut kävimme koiravaljakko ajelulla Rukan satumaisissa lumimaisemissa. Sitten päästiin vielä sylittelemään ihania huskyn-pentuja :) Täydellisen rentouttava joululoma jatkuu huomenna sitten kotimaisemissa. Täällä virkkailin yön pimeinä tunteina uuden peitonkin loppuun, siitä kuvia sitten kotoa käsin.
Tunnelmalllista Tapaninpäivää kaikille :)
Tunnelmalllista Tapaninpäivää kaikille :)
tiistai 23. joulukuuta 2014
Joulu
Joulu, se on kuusenneulasten
ja sammuvien kynttilöiden tuoksua
ja hiljaista, onnellisen säikähdyttävää rakkautta
ja lahjoja
ja unta, jossa kasvoja hipovat enkelin siivet.
Me katselemme valaistuja ikkunoita
ja laskemme kynttilöiden pieniä liekkejä ja avaamme hitaasti
kirjoja jotka joskus luetaan ja unohdetaan.
Ja jossain ajatusten keskellä
nukkuu lapsi
joka kantaa kaikkien unelmien kohtaloa
pienissä käsissään
ja lempeitten juhtien huuruinen hengitys lämmittää häntä
pimeässä.
- Mika Waltari -
Oikein hyvää Joulua kaikille ja iankaikkisuuden käsivarret ympärillenne!
ja sammuvien kynttilöiden tuoksua
ja hiljaista, onnellisen säikähdyttävää rakkautta
ja lahjoja
ja unta, jossa kasvoja hipovat enkelin siivet.
Me katselemme valaistuja ikkunoita
ja laskemme kynttilöiden pieniä liekkejä ja avaamme hitaasti
kirjoja jotka joskus luetaan ja unohdetaan.
Ja jossain ajatusten keskellä
nukkuu lapsi
joka kantaa kaikkien unelmien kohtaloa
pienissä käsissään
ja lempeitten juhtien huuruinen hengitys lämmittää häntä
pimeässä.
- Mika Waltari -
Oikein hyvää Joulua kaikille ja iankaikkisuuden käsivarret ympärillenne!
sunnuntai 21. joulukuuta 2014
Mun ja Manen päivä
Meille kotiutui reilu kaksi metrinen pehmomato, Mauno, tuttavallisemmin Mane vaan. Tänään sitten vietin pyjamapäivää, virkkailin loppuun Sammalprinsessa peittoa nro2 ja kattelin telkkaria Maneen nojaillen. Mane on myös loistava päiväunikaveri, sen pää toimii hyvin tyynynä ja muutenkin sen pehmoinen olemus tuudittaa hyvin uneen :) Eikä Manen ilmettä voi hymyilemättä katsoa, se on niin söpö. Ja eikä sekään haittaa, että se sopii täydellisesti väreiltään meidän olohuoneseen, kaikin puolin siis käypä mato :)
Huomenna ja tiistaina vielä reippaana töihin, sitten parin viikon loma!
Huomenna ja tiistaina vielä reippaana töihin, sitten parin viikon loma!
keskiviikko 17. joulukuuta 2014
Hei :) Sufferiinan Salonki löytyy nyt myös Facebookista, sinne päivittelen vähän tiuhempaan tahtiin kuin tänne blogiin ja siellä jutustelukin käy helpommin!
Käykää kurkkaan! Kun 100 tykkääjää on täynnä, arvon jotain itse tehtyä ;)
Käykää kurkkaan! Kun 100 tykkääjää on täynnä, arvon jotain itse tehtyä ;)
tiistai 16. joulukuuta 2014
Reissussa
Sunnuntaina sitten koitti odotettu Titityyn retki Jyväskylään. Ja voi kun oli mukava reissu! Ihana miljöö, upeita lankoja ja käsitöitä. Koska olin matkalla minibudjetilla, ostosten sijasta sain mukaani aistinautintoja ja naurusta kippuraisen vatsan. Toivottavasti ensi vuonna on taas samanlainen reissu :)
Kiitos ystävälleni Sannalle sekä mukaville uusille bussituttavuuksille, joiden kanssa tuli muutama murhamysteerikin käytyä läpi ;)
Käsityörintamalla valmistui yhdet kirjoneulesukat, sekä Sammalprinsessan-peitto nro 2 odottelee vielä muutamaa palasta kiinnitettäväksi.
Vielä olisi 5 päivää töitä ja sitten 14 päivän loma :)
Kiitos ystävälleni Sannalle sekä mukaville uusille bussituttavuuksille, joiden kanssa tuli muutama murhamysteerikin käytyä läpi ;)
Käsityörintamalla valmistui yhdet kirjoneulesukat, sekä Sammalprinsessan-peitto nro 2 odottelee vielä muutamaa palasta kiinnitettäväksi.
Vielä olisi 5 päivää töitä ja sitten 14 päivän loma :)
lauantai 13. joulukuuta 2014
Pimeää...
On niin pimeää, kun lunta ei ole. Peittoa yritimme kuvata jo viime viikonloppuna, mutta silloin myrskysi ja räntää tuli taivaan täydeltä, niin ei onnistunut, ei edes väkisin.. Tänäänkin oli vähän niin ja näin, kun on niin pimeää, niin värit näyttää oudoilta ja muutenkin tulee kummia kuvia. Mutta näillä on nyt mentävä kun ei täällä pohjoisessa nyt parempaan pystytä.
Peitto on kuitenkin ihana, pehmeä ja muhkea. Lankana pääosin Novitaa, Nallea ja Teddyä sekä Suomi villaa...kaikkea luonnon sävyjä, eri ruskeita ja eri harmaita, ripaus kaikkea, sopivana sekoituksena.
Huomenna sitten kutsuu Jyväskylä ja Titityy :)
Peitto on kuitenkin ihana, pehmeä ja muhkea. Lankana pääosin Novitaa, Nallea ja Teddyä sekä Suomi villaa...kaikkea luonnon sävyjä, eri ruskeita ja eri harmaita, ripaus kaikkea, sopivana sekoituksena.
Huomenna sitten kutsuu Jyväskylä ja Titityy :)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)







































