shabby

perjantai 29. maaliskuuta 2013

Pääsiäistä

Mies lähti aamulla kavereidensa kanssa kelkkareissulle, Tanssityttö pyörähti mummolaan ja kun kerta yksin jäin, niin mitäs sitä muuta kun luutu käteen ja siivoamaan :) Pyöräytin olohuonetta vähän uuteen järjestykseen ja lisäsin ripauksen mustaa tekstiileihin. Keittiön ikkunan alle siirsin lokerikon ja sen päälle laitoin korin pääsiäsmunia varten, mutta yks musta ja karvainen oli mennyt siihen jo nukkumaan, niin suklaamunat joutaa sitten muualle :)

Nyt vielä ulos tulistelemaan ja nauttimaan auringonpaisteesta. Uusi peittokin huutelisi ja kaipaa viimeisiä kierroksia, mutta siihen palataan muutaman päivän päästä. Ihanaa pääsiäistä kaikille.

ps. Sain pari viikkoa sitten sykähdyttävät viestin, josta toivottavasti poikii syksymmällä jotain kivaa, josta voin sitten teillekkin kertoa!










sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Kun Tök-Tök-Tökkii

Uusi peitto tökkii ja pahasti. Se, mikä alussa tuntui loistavalta idealta, tuntuu nyt ihan tökeröltä. Alussa sikin sokin olevat palat näytti hyvältä, nyt ne vain ärsyttää. Peiton nurkkaan nakkaaminen houkuttaa, tekis mieli aloittaa yhtä toista projektia...mutta, mutta...kun on näin pitkälle jo tehnyt, pitäisikö kuitenkin tehdä loppuun, vaikka hampaat irvessä.

No, tässä miettiessä nautimpa palan Tanssitytön leipomaa vaahtokarkki-suklaakakkua :) Jospa parin palan jälkeen ajatuskin olisi kirkkaampi :)

ps. Mies kutsuu tätä kakkua korvatulppakakuksi, koska pienet vaahtokarkit näyttävät ihan niiltä, siis korvatulpilta :)




tiistai 5. helmikuuta 2013

Uuden peiton suunnittelu

Kiitos kaikille peittoani kommentoineille :)))

Uusi peitto on jo koukulla. Ja se alkoi syntymään näin:

1. Valitsin kankaan, langat ja värit, jotka haluan peittoon.


2. Koska halusin tiettyjä kohtia prinsessakankaasta, piirsin ja leikkasin kankaat lasin avulla (vanhan valokuvakehyksen lasi), tällä tavalla näen, minkä kohdan leikkaan, muut meni sitten samalla muotilla.
3. Silitin leikatut palaset ja laitoin kaksi aina päällekkäin, oikeat puolet vastakkain, silitin yläkulmiin pienet laskokset.
4. Sitten hurautin saumurilla,( edelleen oikeat puolet vastakkain ja yläsaumat ulospäin) kaikki kolme saumaa yhteen.
5. Ompelus käänetään oikein päin ja siitä syntyi "pussukka":
6. Seuraavaksi ompelin ylasauman kiinni ompelukoneella ja taas silitin.
7. Sitten virkkasin "kehykset"...
8. ...ja surautin ne ompelukoneella kiinni kankaaseen. Ja siinä on valmis palanen liittettäväksi peittoon.

 Nyt voi sitten alkaa laskemaan ja piirustelemaan miten monin eri tavoin palaset voi liittää kaikenlaisiin virkattuihin palasiin. Itse teen  kaikki kangaspalat kerralla ja yleensä tässä vaiheessa tiedän jo, montako palasta peittoon tarvin, sillä yleensä olen tehnyt siitä jonkinlaisen piirroshahmotelman...mutta nyt ajattelin olla hurja ja ompelin kasan kangaspaloja ja aioin liittää ne peittoon ihan ilman mitään suunitelmia ja ihan fiiliksen mukaan...se toimiii...tai sitten ei :) se jää nähtäväksi. Mutta tämä tapa tuntuu tällä hetkellä aivan loistavalta idealta :)

Eli tässä peiton alku edestä:
Ja takaa...
Toivottavasti saitte tästä irti idean :) ei muuta kuin innolla kokeilemaan!!!!













sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Yy, kaa, koo..Nyt!

Tässä se nyt on. Ja tykkään kovasti.  Lankana pääosin Novitan 7-veljestä, sekä muita sekalaisia villasekoitelankoja. Peiton koko 155cm x 170cm.

Sormet jo syyhyää uuden peiton kimppuun :)  Näitä lisää. Varmasti.

Sufferiina toivottaa Suloista Sunnuntaita.








lauantai 2. helmikuuta 2013

Loppusilausta vailla

Uusi peitto on loppusilausta vaille valmis! Vielä pari palaa, vähän silittelyä ja sitten kuvaus, mielellään pihalla ja auringon paisteessa, ( ei tämmöstä  järkyttävää lumisadetta, kiitos) ja sitten voin laittaa teille sen nähtäväksi. Nyt jo muhii päässä parikin  uutta peittoideaa, joihin kankaat ja langat odottaa jo ompelupöydällä :) vielä vaatii vähän paperille piirustelua, niin pääsee kokeileen, mitä niistä tulee.

ps. mun silmäpussit alkaa olla jo aika karseet!!! (Unta tänne myös, sen auringonpaisteen lisäksi, kiitos)

Leppoisaa lauantaita!




lauantai 26. tammikuuta 2013

Uneton Virkkulassa

Tämän viikon sävyt on olleet tummat.  Unet on olleet kadoksissa ja palautuvat pikku hiljaa. Uuteen peittoonkin eksyi mustaa ja tummia värejä. Nämä värit puhuttelevat nyt eniten, joten näissä väreissä mennään. Uusi peitto  on kohta valmis, toivottavasti myös unet palautuvat kokonaan sen mukana :)

ps. pari kuukautta sitten ajelin töistä kotiin ja huomasin, että minähän asun niin oikeassa paikassa kuin vain olla ja voi...missä muualla tällainen himo-hullu-virkkaaja voi asuakkaan kuin Virkkulassa :) tosin nyt kun unet ovat kadoksissa, tuosta nimestä voi löytää myös ironiaa...Joten Hyvää Viikonloppua kaikille täältä Virkkulasta!




torstai 17. tammikuuta 2013

Sukkasillaan

Uusia sukkia. Ja tietysti myös kukkia :)






keskiviikko 2. tammikuuta 2013

Maalikylillä

Isäni eläessään sanoi aina kaupunkiin lähtiessä, että lähtee käymään maalikylillä. Ja sinnehän mekin mentiin Uutta Vuotta vastaanottamaan. Pari yötä keskustan hotellissa latasi akkuja huomattavasti :) Paljon unta, hyvää ruokaa, ihmisten ihmettelyä, vähän ale-myynti-shoppailua, erituoksuisia vaahtokylpyjä kynttilän valossa ja avot, meidän perhe on virkeänä valmiina Uuteen Vuoteen!

Tanssityttö lähti tänään kouluun ja mitäs me lomalaiset...miehen kanssa vielä viisi päivä kotona, niin sehän pamautti päälle pienimutoisen keittiöremontin..ei kait sitä lomalla saa liikaa löhöillä, kyllä se pitää aina joku pikkunen remontin-poikanen keksiä :) mutta siitä kuvia loppuviikosta kun valmistuu! Voihan se olla, että loppuviikosta ollaan taas ihan"loman tarpeessa" Hih....

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!





torstai 27. joulukuuta 2012

Jouluna

Joulu tuli ja meni. En ole varsinaisesti mikään jouluihminen, jostain syystä pääsen tunnelmaan vasta uuden vuoden paikkeilla...olen kait sitten vähän hitaasti syttyvä :)

Joulupäivänä kävimme miehen kanssa pitkän lenkin lumisessa metsässä ja rakentelimme pihalle lumilyhtyä. Pari viikkoa sitten aloimme täytellä tyhjiä maitopurkkeja kangasväreillä värjätyllä vedellä ja niitä sitten jäädyteltiin portailla (se(kään) ei ollut hyvä idea, sillä portaat on nyt pinkin-violetin-turkoosin laikukkaat!) Palasista tuli tosi kauniin värisiä, mutta eihän niistä saanut mitään koottua, pöh ja pyh, palaset oli niin erikokoisia ja liukkaita. Lumesta ei ollut mitään apua, kun pakkasta oli reilusti yli 20 astetta. Niimpä meidän joululyhdystä tuli joulumato, nyt se kiemurtelee oudosti pitkin meidän pihaa ja odotellaan, jospa ilmat lauhtuisi vähän, niin kasaamisessa voisi käyttää nuoskalunta apuna...mies kyllä aikoi kokeilla myös vettä. Saa nähdä tuleeko siitä lyhtyä vai jääkö mato meidän pihaan lopputalveksi :)

Sukkiakin on tullut tehtyä.

Mukavaa loppuvuotta kaikille :)







sunnuntai 2. joulukuuta 2012

Hei Tyynyt!

Uusia tyynyjä vinot pinot. Kuvat kertokoon loput :)