shabby

maanantai 1. heinäkuuta 2013

Paistaa se päivä....

..Norjassakin :) Viime tiistaina starttasimme ystäväpariskunnan kanssa moottoripyörät ja ajoimme kahdeksi yöksi Posiolle mökkeilemään.

Jatkoimme miehen kanssa kaksin Saariselällä, sieltä Utsjoelle, Nuorgamiin ja Norjaan. Pienen pieni pala Norjaa on nyt kierretty, upeaa maisemaa ja meri on niin hieno!!! Paljon mutkaista tietä, "erikoisia" ihmisiä ja paljon nähtävää. Eka päivänä ehdimme olla tunnin Norjan puolella ja ihmetellä kapeita teitä, kun pysähdyttiin levähdyspaikalle ottamaan kuvia, yhtäkkiä kuului kauhea rysäys ja mies ehti nähdä kun mottooripyörä ajoi jyrkässä mutkassa metsään! Kuin ihmeen kaupalla norjalainen mies selvisi ulosajosta loukkaantumatta, siinä vaiheessa tuli mieleen, että onko järkeä jatkaa eteenpäin kun norjalaiset ajavat todella kovaa ja tiet on niin mutkaisia ja kapeita, mutta onneksi päätettiin jatkaa.
Rengaskin puhkesi yhdessä pikkukylässä, josta ei millään meinannut löytyi ihmistä joka olisi puhunut englantia, lopulta löytyi kaksi n.65-vuotiasta pappaa, jotka puhuivat englantia ja auttoivat meitä jatkamaan matkaa.

Paljon on tämän viikon aikana nähty, koettu, naurettu, kastuttu, hämmästelty ja ihasteltu, nähty  caravaanareita ja kullankaivajia, jututettu mukavia motoristeja ja muita reissaajia (Terveisiä Heinolaan Kissakalan pyytäjille). Mutta sen on varmaa, että Norjaan tullaan uudelleen.
Nyt ollaan Utsjoella hotellissa kuivattelemassa vaatteita ja huomenna lähdemme ajelemaan n.700km kotiin päin. Mies tuossa piirtelee kartaan jo seuraavan Norjan reissun reittiä :)

ps. Tanssityttö on menossa laivalla Tukholmaan ja laivalla on myös Robin ;) iiiiiik!




sunnuntai 23. kesäkuuta 2013

Syysloma

Loma on kyllä tuntunut ihan säiden puolesta syyslomalta, jos ei sada, niin ainakin tulee kovasti ja on pilvessä. Noooh, syksyhän on mun lempi vuodenaika, mutta ois kiva saada vähän aurinkoakin. On se yöllä paistanut! Monena yönä olen käynyt viiden maissa hereillä ja voi kun on ollut kaunis auringon paiste, mutta sitten yhdeksän-kymmenen maissa kun meidän poppoo heräilee, niin syksy on taas tullut. Pitäis varmaan vaihtaa niin, että valvoo aamuöisin :)

Mutta en valita (tämän enempää), ollaan ainakin nukuttu hyvin ja joka päivä varmasti myös päiväunet. Kissakin vaan nukkuu. Hereillä olo aikana olen leikannut ympyröitä (huomaa kuvassa ammattilaisen välineet: pyörylän sabluunana autotallista löytynyt teippirulla) ja ommellut. Lisäksi olen virkannut yhden peiton, joka julkaistaan yhdessä ihanassa lehdessä toivottavasti syksyllä :) Ja kaksi huivia on lähtenyt postinpojan mukana maailmalle arvosteltavaksi, saa nähdä kuuluuko niistä mitään...lupaan kertoa sitten teillekkin.

Tanssityttö lähtee aamulla reiluksi viikoksi Turkuun. Kääk, ikävä varmasti tulee, puolin ja toisin. Ollaanki miehen kanssa ekaa kertaa 12 vuoteen näin pitkä aika ihan kaksin, mitähän me keksitään...mies sanoikin, että varmaan pelataan korttia ja siivotaan kaappeja...hih :)

Auringonpilkahduksia teidän syys- eiku kesäpäiviin!







sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Loma

Meillä alkoi Loma :) Ensin vietettiin Tanssitytön synttärit ja tänään hurautimme Ikaalisiin meidän vakkari hotelliin. Täällä viivytään muutama päivä ja jatko mennään fiiliksen mukaan.Tulo matkalla pyörähdimme Powerparkissa, siellä on kyllä kauniita rakennuksia ja ihania rautaportteja!!! Turisteja oli todella vähän, koko huvipuisto oli melkein tyhjä, nyt ei olis tarvinnut jonotella laitteisiin.

 Mummo jäi talon vahdiksi, hoitamaan kukkia ja kissaa. Nyt vaan ollaan ja ollaan ja sitten varmaan vielä vähän ollaan :)

Huomenna hengästytän itseni Tampereen Lankamaailmassa!

Aurinkoisia kesäpäiviä!







torstai 30. toukokuuta 2013

Etuajassa...

Eihän nyt pitäis olla näin lämmintä! Mutta kun on ja onkin kunnolla. Päivät menee toimistossa (onneksi ilmastoidussa) ja kun kotiin lähtee, on auton mittarissa 42 astetta lämmintä, mies sanoi, että kannattaa jättää ikkunat vähän raolleen, niin auto ei ole niin kuuma...juu, auttoi...tänään ei ollut kuin 39 astetta! Onneksi autossakin on ilmastointi, eikä tarvi mitään huikeita matkoja ajella.

Iltaisin istunkin sitten terassilla ja kudon tai virkkaan. Uusi/vanha peitto valmistuu pikkuhiljaa. Se peitto joka tökki, on purettu osittain ja valmistuu nyt vähän erilaisena, ei niin tökkivänä.

Tänään huomasin siinä istuessani, että eräs muukin kutoi ihan vieressäni ja hienoa jälkeä saikin aikaan :)

Vielä 6 työpäivää ja sitten loma. Toivottavasti edes vähän lämpöä riittäisi sinnekkin.

ps. Eilen ilmestyneessä Unelmien Talo ja Koti -lehdessä on pieni juttu blogistani :)






perjantai 10. toukokuuta 2013

AikaPula

Mihin se katoaa, se Aika? Nyt on jo pitkään tuntunut ettei oikein ehdi mitään. Ideoita pursuaa, mutta niitä ei ehdi totetuttaa...pitäis varmaan vähän hidastaa. Mutta kun kivoja juttuja on niin paljon, eikä mistään raaskisi luopua. Tällä hetkellä on kesken 3 huivia ja 1 peitto, sekä pari Top Secret -projektia.

Mutta sittenpä lävähtää monta juttua yhtäaikaa valmiiksi :)

Muumikaapin sain kuitenkin siivottua eilen, onhan sekin jo jotain!



Aurinkoista viikonloppua!!!

maanantai 1. huhtikuuta 2013

Makia Karkkikimara peitto

Uusi peitto valmistui eilen ja onhan se ihana, niin makia ja värikäs,oikia Karkkikimara :) Tykkään kovasti. Lankana Novitan Tennesee yhdistettynä 7-veljekseen. Koko n.150cm x 165cm. Seuraavaksi pitäisi tehdä pari huivia, mutta nekään ei taida olla esteenä uuden peiton aloitukselle jonka suunitelma on piirtynyt jo vihkon reunaan...Se edellinen peitto, joka tök-tök-tökki, niin tekee sitä edelleen. Se muhikoon rauhassa tuolla hyllyssä.

Aurinkoa :)







perjantai 29. maaliskuuta 2013

Pääsiäistä

Mies lähti aamulla kavereidensa kanssa kelkkareissulle, Tanssityttö pyörähti mummolaan ja kun kerta yksin jäin, niin mitäs sitä muuta kun luutu käteen ja siivoamaan :) Pyöräytin olohuonetta vähän uuteen järjestykseen ja lisäsin ripauksen mustaa tekstiileihin. Keittiön ikkunan alle siirsin lokerikon ja sen päälle laitoin korin pääsiäsmunia varten, mutta yks musta ja karvainen oli mennyt siihen jo nukkumaan, niin suklaamunat joutaa sitten muualle :)

Nyt vielä ulos tulistelemaan ja nauttimaan auringonpaisteesta. Uusi peittokin huutelisi ja kaipaa viimeisiä kierroksia, mutta siihen palataan muutaman päivän päästä. Ihanaa pääsiäistä kaikille.

ps. Sain pari viikkoa sitten sykähdyttävät viestin, josta toivottavasti poikii syksymmällä jotain kivaa, josta voin sitten teillekkin kertoa!










sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Kun Tök-Tök-Tökkii

Uusi peitto tökkii ja pahasti. Se, mikä alussa tuntui loistavalta idealta, tuntuu nyt ihan tökeröltä. Alussa sikin sokin olevat palat näytti hyvältä, nyt ne vain ärsyttää. Peiton nurkkaan nakkaaminen houkuttaa, tekis mieli aloittaa yhtä toista projektia...mutta, mutta...kun on näin pitkälle jo tehnyt, pitäisikö kuitenkin tehdä loppuun, vaikka hampaat irvessä.

No, tässä miettiessä nautimpa palan Tanssitytön leipomaa vaahtokarkki-suklaakakkua :) Jospa parin palan jälkeen ajatuskin olisi kirkkaampi :)

ps. Mies kutsuu tätä kakkua korvatulppakakuksi, koska pienet vaahtokarkit näyttävät ihan niiltä, siis korvatulpilta :)




tiistai 5. helmikuuta 2013

Uuden peiton suunnittelu

Kiitos kaikille peittoani kommentoineille :)))

Uusi peitto on jo koukulla. Ja se alkoi syntymään näin:

1. Valitsin kankaan, langat ja värit, jotka haluan peittoon.


2. Koska halusin tiettyjä kohtia prinsessakankaasta, piirsin ja leikkasin kankaat lasin avulla (vanhan valokuvakehyksen lasi), tällä tavalla näen, minkä kohdan leikkaan, muut meni sitten samalla muotilla.
3. Silitin leikatut palaset ja laitoin kaksi aina päällekkäin, oikeat puolet vastakkain, silitin yläkulmiin pienet laskokset.
4. Sitten hurautin saumurilla,( edelleen oikeat puolet vastakkain ja yläsaumat ulospäin) kaikki kolme saumaa yhteen.
5. Ompelus käänetään oikein päin ja siitä syntyi "pussukka":
6. Seuraavaksi ompelin ylasauman kiinni ompelukoneella ja taas silitin.
7. Sitten virkkasin "kehykset"...
8. ...ja surautin ne ompelukoneella kiinni kankaaseen. Ja siinä on valmis palanen liittettäväksi peittoon.

 Nyt voi sitten alkaa laskemaan ja piirustelemaan miten monin eri tavoin palaset voi liittää kaikenlaisiin virkattuihin palasiin. Itse teen  kaikki kangaspalat kerralla ja yleensä tässä vaiheessa tiedän jo, montako palasta peittoon tarvin, sillä yleensä olen tehnyt siitä jonkinlaisen piirroshahmotelman...mutta nyt ajattelin olla hurja ja ompelin kasan kangaspaloja ja aioin liittää ne peittoon ihan ilman mitään suunitelmia ja ihan fiiliksen mukaan...se toimiii...tai sitten ei :) se jää nähtäväksi. Mutta tämä tapa tuntuu tällä hetkellä aivan loistavalta idealta :)

Eli tässä peiton alku edestä:
Ja takaa...
Toivottavasti saitte tästä irti idean :) ei muuta kuin innolla kokeilemaan!!!!













sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Yy, kaa, koo..Nyt!

Tässä se nyt on. Ja tykkään kovasti.  Lankana pääosin Novitan 7-veljestä, sekä muita sekalaisia villasekoitelankoja. Peiton koko 155cm x 170cm.

Sormet jo syyhyää uuden peiton kimppuun :)  Näitä lisää. Varmasti.

Sufferiina toivottaa Suloista Sunnuntaita.