Eilen vietettiin Oulussa Taiteiden Yötä. Siellä oli niin paljon tapahtumia, että oli vaikea valita, mihin kaikkeen taivutaan yhden illan aikana.Ensiksi suuntasimme Taidemuseolle ja sinne olis voinutkin jäädä loppuillaksi. Jane Burch Cochranin tilkkutyöt oli upeita, niin upeita, että sanat (eikä kuvat) riitä kertomaan. Tätä tilkkutyönäyttelyä ei kannata jättää väliin, jos yhtään on kiinnostunut asiasta ja sattuu lähettyvillä liikkumaan.
Nooh, eihän se mies halunnut koko illaksi sinne jäädä, niimpä pyörähdimme vielä Ainolan puistossa, asematunnellissa kuuntelemassa jamimusiikkia sekä Pikisaaressa.
Mukavaa oli, ja nyt jo päätimme, että ensi vuonna täytyy tustua tarjotaan tarkemmin, että voi suunnitella kunnolla paikat ja ajan minne mennään. Se vain ihmetyttää (vuodesta toiseen) miksi tämä tapahtuma järjestään viikolla, arki-iltana?
perjantai 21. elokuuta 2015
maanantai 20. heinäkuuta 2015
Huhuu..
Onko täällä enää ketään? Paljon uusia juttuja on suunitteilla ja tekeillä. Tänään valmistui tämä ihanuus. Luonnonvärejä, karheaa villaa yhdistettynä pehmeään mohairiin. Toivotaan, että se on saajalleen mieluinen. Seuraavaksi uppoudun värikimara-peiton pariin, palat on jo valmiina. Päivityksiä tulee enemmän, heti kun saan oman läppärin korjautettua :) kun en osaa tabletilla tänne ladata kuvia. Facebookiin lataaminen onnistuu, joten siellä kannattaa poiketa!
maanantai 6. huhtikuuta 2015
Hyvää pääsiäistä!
Uusin peitto on pyörylöitä ja värejä täynnä. Tykkään. Ja toivottavasti tykkää saajakin. Kesken on kolme peittoa, värejä lisää ja mausteeksi jotain maanläheistä. Eli näillä mennään :)
maanantai 23. helmikuuta 2015
Valamis, niinku meillä päin sanotaan :)
Tilauksesta tehty peitto kokoa n.145x195. Toiveena oli paljon väriä, toivottavasti on riittävästi :)
Eilen olin Tanssitytön kanssa Oulussa Kirsi Rannon tunnin pituisessa Enkelimeditaatiossa, Kirsi oli ihana, kaunis katsella ja kuunnella. Kiitos myös kaikille ihanille joita tapasin ja sain lämpimiä halauksia!
Eilen olin Tanssitytön kanssa Oulussa Kirsi Rannon tunnin pituisessa Enkelimeditaatiossa, Kirsi oli ihana, kaunis katsella ja kuunnella. Kiitos myös kaikille ihanille joita tapasin ja sain lämpimiä halauksia!
torstai 12. helmikuuta 2015
Väriterapiaa
Kohta on uusin peitto valmis, tästä tulee oikea värien ilotulitus :) Oikea terapiapeitto, kun saa joka välissä vaihtaa väriä ja leikkiä langoilla mielin määrin! Viikonloppuna mennään mökille, metsän ja lumen keskelle, laitetaan kännykät kiinni ja itsemme laturiin! Tanssityttö jää mummin ja kavereiden kanssa kotiin (kuulemma vahtimaan kissaa).
Valoa ja väriä teidänkin päiviinne!
Valoa ja väriä teidänkin päiviinne!
maanantai 19. tammikuuta 2015
Elämäntuntoa taiteesta
Yhtenä iltana pyörähdin kotipaikkani kirjastoon ja jähmetyin oven suuhun, aulassa aukeni jotain tosi ihanaa ja värikästä! Siellä oli ikäihmisten päivätoiminnan ryhmän pienimutoinen näyttely, joka on osa Elämäntuntoa taiteesta-hanketta. Näyttelytilassa oli kaksi keinutuolia, nimeltään Elämänkerta ja Keinahteleva menneisyys. Keinutuoleihin oli koottu käsitöitä, helmiä, kankaita ja monenmoista pientä yksityiskohtaa. Kerrassaan ihastuttava! Taiteen ei aina tarvitse olla isoa ja mahtipontista, kaksi keinutuoli riittää hämmennykseen, ihastukseen...kaikkeen tunneskaalaan.
Nämä keinutuolit voi nähdä myös kesällä Oulun Taidemuseolla, näin kertoo minulle paikallislehti :)
Nämä keinutuolit voi nähdä myös kesällä Oulun Taidemuseolla, näin kertoo minulle paikallislehti :)
tiistai 30. joulukuuta 2014
Sammalprinsessan peitto nro2
Tässä se sitten on, Sammalprinsessan peitto nro 2. Lankana pääosin Novitan Jussia ja 7-veljestä sekä muita villasekoitelankoja. Koko 140x160. Tykkään.
Tänään tultiin "kaupunkiasunnolle" jo uudenvuoden viettoon, me + kolme kikattavaa teinityttöä :) Suunitelmissa on käydä taidemuseolla kissanäyttelyssä, kun kuulemma sisäänpääsymaksuna käy mm.kissanruokapurkki :) Muuta ohjelmaa ei ole, pikaseen kävin jo Nappi Kikassa hypistelemässä lankoja ja jos huomenna kävis vielä tsekkaan Lankamaailman alen. Ja tietysti käsityö on mukana, tällä kertaa puuvillalangasta pitäisi keksiä joku kiva huivimalli. Näillä eväillä siis kohti uutta vuotta.
ps. Meri ei ole vielä jäässä.
Tänään tultiin "kaupunkiasunnolle" jo uudenvuoden viettoon, me + kolme kikattavaa teinityttöä :) Suunitelmissa on käydä taidemuseolla kissanäyttelyssä, kun kuulemma sisäänpääsymaksuna käy mm.kissanruokapurkki :) Muuta ohjelmaa ei ole, pikaseen kävin jo Nappi Kikassa hypistelemässä lankoja ja jos huomenna kävis vielä tsekkaan Lankamaailman alen. Ja tietysti käsityö on mukana, tällä kertaa puuvillalangasta pitäisi keksiä joku kiva huivimalli. Näillä eväillä siis kohti uutta vuotta.
ps. Meri ei ole vielä jäässä.
perjantai 26. joulukuuta 2014
Tapanin ajelulla
Ihana joulu lapin lumisissa maisemissa lähestyy loppuaan. Tänään kävimme Tapaninpäivän ajelulla, Osa porukasta meni porolla ja me muut kävimme koiravaljakko ajelulla Rukan satumaisissa lumimaisemissa. Sitten päästiin vielä sylittelemään ihania huskyn-pentuja :) Täydellisen rentouttava joululoma jatkuu huomenna sitten kotimaisemissa. Täällä virkkailin yön pimeinä tunteina uuden peitonkin loppuun, siitä kuvia sitten kotoa käsin.
Tunnelmalllista Tapaninpäivää kaikille :)
Tunnelmalllista Tapaninpäivää kaikille :)
tiistai 23. joulukuuta 2014
Joulu
Joulu, se on kuusenneulasten
ja sammuvien kynttilöiden tuoksua
ja hiljaista, onnellisen säikähdyttävää rakkautta
ja lahjoja
ja unta, jossa kasvoja hipovat enkelin siivet.
Me katselemme valaistuja ikkunoita
ja laskemme kynttilöiden pieniä liekkejä ja avaamme hitaasti
kirjoja jotka joskus luetaan ja unohdetaan.
Ja jossain ajatusten keskellä
nukkuu lapsi
joka kantaa kaikkien unelmien kohtaloa
pienissä käsissään
ja lempeitten juhtien huuruinen hengitys lämmittää häntä
pimeässä.
- Mika Waltari -
Oikein hyvää Joulua kaikille ja iankaikkisuuden käsivarret ympärillenne!
ja sammuvien kynttilöiden tuoksua
ja hiljaista, onnellisen säikähdyttävää rakkautta
ja lahjoja
ja unta, jossa kasvoja hipovat enkelin siivet.
Me katselemme valaistuja ikkunoita
ja laskemme kynttilöiden pieniä liekkejä ja avaamme hitaasti
kirjoja jotka joskus luetaan ja unohdetaan.
Ja jossain ajatusten keskellä
nukkuu lapsi
joka kantaa kaikkien unelmien kohtaloa
pienissä käsissään
ja lempeitten juhtien huuruinen hengitys lämmittää häntä
pimeässä.
- Mika Waltari -
Oikein hyvää Joulua kaikille ja iankaikkisuuden käsivarret ympärillenne!
sunnuntai 21. joulukuuta 2014
Mun ja Manen päivä
Meille kotiutui reilu kaksi metrinen pehmomato, Mauno, tuttavallisemmin Mane vaan. Tänään sitten vietin pyjamapäivää, virkkailin loppuun Sammalprinsessa peittoa nro2 ja kattelin telkkaria Maneen nojaillen. Mane on myös loistava päiväunikaveri, sen pää toimii hyvin tyynynä ja muutenkin sen pehmoinen olemus tuudittaa hyvin uneen :) Eikä Manen ilmettä voi hymyilemättä katsoa, se on niin söpö. Ja eikä sekään haittaa, että se sopii täydellisesti väreiltään meidän olohuoneseen, kaikin puolin siis käypä mato :)
Huomenna ja tiistaina vielä reippaana töihin, sitten parin viikon loma!
Huomenna ja tiistaina vielä reippaana töihin, sitten parin viikon loma!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)








































