shabby

lauantai 23. tammikuuta 2016

Lisää pyörylöitä

Uusin peitto jatkaa tuttua pyöryläpeittojen sarjaa. Tilauksesta tehty peitto on iso, pehmeä ja aikasta värikäs :) Malli on omasta päästä ja lankana pääosin Novitan 7-veljestä, Jussia ja Dropsin Nepalia.
Seuraavaksi koukulla on tulossa villatakki tai ponco, sitä ei vielä tiedä (kukaan) kumpi siitä tulee...
Ja peitto osastolla on tulossa jotain valkoista ja violettia, tällä kertaa neliöitä.

Pakkaset on onneksi ohi ja lauhemmat kelit edessä päin. Mukavia talvisia päiviä kaikille.

Toivoo: Peittotäti Perämeren rannalta :)








Hymiö smilTilauksesta tehty peitto on iso, pehmeä ja värikäs. Toivottavasti on saajalleen mieluinen. Malli oma, lankana pääosin Novitan 7-veljestä, Jussia ja Dropsin Nepalia.Uusin peitto jatkaa pyöryläpeittojen sarjaa Hymiö smilTilauksesta tehty peitto on iso, pehmeä ja värikäs. Toivottavasti on saajalleen mieluinen. Malli oma, lankana pääosin Novitan 7-veljestä, Jussia ja Dropsin Nepalia.

sunnuntai 20. syyskuuta 2015

Kukkia

Uusin peitto on nyt valmis, kaikki kukat omilla paikoillaan peitossa. Peitolla kokoa 210x160 ja tykkään. Malli on oma, sama kukka malli kuin aiemmin, mutta tässä kerrattuna ja lisättynä pieniä pistoja. Tämän oon sanonut jo aika monta kertaa, mutta nämä peitot on vaan niin mun juttu, että voi hyvänen aika. Koko ajan tupsahtelee mieleen uusia malleja ja kuvioita, mitä vois kokeilla ja piirustella, mutta kun aika ei riittää, ja sekös arsyttää. Mutta kun on muitakin harrastuksia, nyt olen innostunut kahvakuulasta ja Tanssityttö sai minut houkuteltua mukaan tanssimaan salsaa ja sambaa. Nyt on sitten muutkin paikat kipeitä kuin virkkauskäsi. Jostain syystä mun lonkka ei tykkää olleenkaan tuosta tanssimisesta ja mutta muuten se kyllä ihan huippuhommaa.

Syksyistä sunnuntaita kaikille :)







perjantai 21. elokuuta 2015

Taiteiden Yö

Eilen vietettiin Oulussa Taiteiden Yötä. Siellä oli niin paljon tapahtumia, että oli vaikea valita, mihin kaikkeen taivutaan yhden illan aikana.Ensiksi suuntasimme Taidemuseolle ja sinne olis voinutkin jäädä loppuillaksi. Jane Burch Cochranin tilkkutyöt oli upeita, niin upeita, että sanat (eikä kuvat) riitä kertomaan. Tätä tilkkutyönäyttelyä ei kannata jättää väliin, jos yhtään on kiinnostunut asiasta ja sattuu lähettyvillä liikkumaan.

Nooh, eihän se mies halunnut koko illaksi sinne jäädä, niimpä pyörähdimme vielä Ainolan puistossa, asematunnellissa kuuntelemassa jamimusiikkia sekä Pikisaaressa.

Mukavaa oli, ja nyt jo päätimme, että ensi vuonna täytyy tustua tarjotaan tarkemmin, että voi suunnitella kunnolla paikat ja ajan minne mennään. Se vain ihmetyttää (vuodesta toiseen) miksi tämä tapahtuma järjestään viikolla, arki-iltana?







maanantai 20. heinäkuuta 2015

Huhuu..

Onko täällä enää ketään? Paljon uusia juttuja on suunitteilla ja tekeillä. Tänään valmistui tämä ihanuus. Luonnonvärejä, karheaa villaa yhdistettynä pehmeään mohairiin. Toivotaan, että se on saajalleen mieluinen. Seuraavaksi uppoudun värikimara-peiton pariin, palat on jo valmiina. Päivityksiä tulee enemmän, heti kun saan oman läppärin korjautettua :) kun en osaa tabletilla tänne ladata kuvia. Facebookiin lataaminen onnistuu, joten siellä kannattaa poiketa!










maanantai 6. huhtikuuta 2015

Hyvää pääsiäistä!

Uusin peitto on pyörylöitä ja värejä täynnä. Tykkään. Ja toivottavasti tykkää saajakin. Kesken on kolme peittoa, värejä lisää ja mausteeksi jotain maanläheistä. Eli näillä mennään :)





maanantai 23. helmikuuta 2015

Valamis, niinku meillä päin sanotaan :)

Tilauksesta tehty peitto kokoa n.145x195. Toiveena oli paljon väriä, toivottavasti on riittävästi :)

Eilen olin Tanssitytön kanssa Oulussa Kirsi Rannon tunnin pituisessa Enkelimeditaatiossa, Kirsi oli ihana, kaunis katsella ja kuunnella. Kiitos myös kaikille ihanille joita tapasin ja sain lämpimiä halauksia!






torstai 12. helmikuuta 2015

Väriterapiaa

Kohta on uusin peitto valmis, tästä tulee oikea värien ilotulitus :) Oikea terapiapeitto, kun saa joka välissä vaihtaa väriä ja leikkiä langoilla mielin määrin!  Viikonloppuna mennään mökille, metsän ja lumen keskelle, laitetaan kännykät kiinni ja itsemme laturiin! Tanssityttö jää mummin ja kavereiden kanssa kotiin (kuulemma vahtimaan kissaa).

Valoa ja väriä teidänkin päiviinne!






maanantai 19. tammikuuta 2015

Elämäntuntoa taiteesta

Yhtenä iltana pyörähdin kotipaikkani kirjastoon ja jähmetyin oven suuhun, aulassa aukeni jotain tosi ihanaa ja värikästä! Siellä oli ikäihmisten päivätoiminnan ryhmän pienimutoinen näyttely, joka on osa Elämäntuntoa taiteesta-hanketta. Näyttelytilassa oli kaksi keinutuolia, nimeltään Elämänkerta ja Keinahteleva menneisyys. Keinutuoleihin oli koottu käsitöitä, helmiä, kankaita ja monenmoista pientä yksityiskohtaa. Kerrassaan ihastuttava! Taiteen ei aina tarvitse olla isoa ja mahtipontista, kaksi keinutuoli riittää hämmennykseen, ihastukseen...kaikkeen tunneskaalaan.

Nämä keinutuolit voi nähdä myös kesällä Oulun Taidemuseolla, näin kertoo minulle paikallislehti :)








tiistai 30. joulukuuta 2014

Sammalprinsessan peitto nro2

Tässä se sitten on, Sammalprinsessan peitto nro 2. Lankana pääosin Novitan Jussia ja 7-veljestä sekä muita villasekoitelankoja. Koko 140x160.  Tykkään.

Tänään tultiin "kaupunkiasunnolle" jo uudenvuoden viettoon, me + kolme kikattavaa teinityttöä :) Suunitelmissa on käydä taidemuseolla kissanäyttelyssä, kun kuulemma sisäänpääsymaksuna käy mm.kissanruokapurkki :) Muuta ohjelmaa ei ole, pikaseen kävin jo Nappi Kikassa hypistelemässä lankoja ja jos huomenna kävis vielä tsekkaan Lankamaailman alen. Ja tietysti käsityö on mukana, tällä kertaa puuvillalangasta pitäisi keksiä joku kiva huivimalli. Näillä eväillä siis kohti uutta vuotta.

ps. Meri ei ole vielä jäässä.







perjantai 26. joulukuuta 2014

Tapanin ajelulla

Ihana joulu lapin lumisissa maisemissa lähestyy loppuaan. Tänään kävimme Tapaninpäivän ajelulla, Osa porukasta meni porolla ja me muut kävimme koiravaljakko ajelulla Rukan satumaisissa lumimaisemissa. Sitten päästiin vielä sylittelemään ihania huskyn-pentuja :) Täydellisen rentouttava joululoma jatkuu huomenna sitten kotimaisemissa. Täällä virkkailin yön pimeinä tunteina uuden peitonkin loppuun, siitä kuvia sitten kotoa käsin.

Tunnelmalllista Tapaninpäivää kaikille :)